سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

انواع مختلف بنرهای چاپی

2 شهریور 1403

عصر دیجیتال ممکن است استفاده از برخی ابزارهای تبلیغاتی را کاهش داده باشد، اما انواع بنرهای چاپی همچنان می‌توانند نگاه بینندگان را به سمت خود جلب کنند. از آنجاییکه چاپ بنر هزینه کمتری داشته و بنر فیزیکی ملموس‌تر است، می‌توان گفت بیشتر کسب‌وکارها ​​حداقل یکبار از آنها برای تبلیغات یا برندسازی خود استفاده می‌کنند. البته به دلیل وجود تنوع بنرها چاپی برای هر سلیقه و نیازی، انتخاب بنر مناسب قدری دشوار است. به همین منظور، در این مطلب از تیم گرافیک تصمیم داریم به معرفی محبوب‌ترین انواع بنر‌های چاپی بپردازیم.

معرفی بنر

به زبان ساده، بنرها تکه پارچه‌ای حاوی پیام هستند؛ از این رو، هر بنری هدفی دارد. برای مثال، هدف استفاده از بنرهای چاپی می‌تواند معرفی یک شرکت یا کسب‌و‌کار شخصی باشد. همچنین می‌توان آنها را برای جشن‌های مختلف و اطلاع‌رسانی در مورد عملکردهای آتی سازمان‌ها و ارگان‌ها یا برای اطلاع‌رسانی یک رویداد تهیه کرد.

تبلیغات و بازاریابی با استفاده از بنرها به سادگی امکان پذیر است. بنرها می‌توانند بلافاصله با بیننده ارتباط برقرار کرده و تاثیری ماندگار بر آنها بگذارند. برخلاف تابلوها، بنرها جنس سفت و سختی ندارند، بنابراین در مقایسه با آنها به‌راحتی جابه‌جا و نگهداری می‌شوند.

انواع جنس بنر

معمولا بیشتر مردم وقتی اسم بنر را می‌شنوند به یاد تکه پارچه‌ای بلند می‌افتند؛ اما امروزه بنرها می‌توانند از چندین ماده مختلف ساخته شوند که همگی از لحاظ ضخامت، انعطاف‌پذیری و دوام دارای درجات متفاوتی هستند. در بخش زیر، پرکاربردترین انواع متریال ساخت بنرها را شرح داده‌ایم:

بنر وینیل

تقریبا وینیل پرکاربردترین جنس برای ساخت بنرهاست. از آنجاییکه جنس وینیل برای تحمل شرایط آب و هوایی سخت طراحی شده، می‌توان بدون نگرانی از آسیب دیدن، این بنرها را در خارج از فضای مسقف و در فضای باز نیز استفاده کرد. جنس وینیل به دلیل اینکه دارای سطحی مات و یکنواخت است، خواندن اطلاعات از فاصله تقریبا دور را فراهم می‌کند. همچنین ضد‌آب بوده و دارای استحکام در برابر پارگی و ساییدگی است.

بنر وینیل بادوام بوده، به‌طوریکه ممکن است بارها مورد استفاده قرار بگیرد. این بنرها از جوهرهای مقاوم در برابر محو شدن با UV در هنگام چاپ تهیه می‌شوند. بنابراین کیفیت چاپ خوبی دارند و ظاهری یکدست و بدون تابش را ارائه می‌دهند. بنر وینیل نسبت به سایرین، دارای وزن بیشتری نیز است.

بنرهای پارچه‌ای

برای چاپ بنرهای پارچه‌ای غالبا از پارچه پلی‌استر استفاده می‌شود. بنرهای پارچه‌ای دارای مقاومت ۱۰۰ درصدی در برابر چروک بوده، قابل‌شستشو و سبک‌وزن هستند و همچنین ماندگاری بالایی دارند. این متریال هنگام لمس کردن نرم و خوشایند بوده و به دلیل بافت تنگاتنگ و تعداد نخ‌های مناسب، کیفیت چاپ عالی را موجب می‌شود.

چاپ تراکم بالا روی بنرهای با پارچه پلی‌استر، کیفیت فوق‌العاده خوبی داشته و باعث می‌شود که این نوع بنر نیز از راه دور قابل‌مشاهده و خوانا باشد. البته توصیه می‌شود از این نوع بنرها برای مکان‌های سرپوشیده‌ و مسقفی مانند نمایشگاه‌ها، داخل مغازه، سالن یا دفتر کار استفاده کنید.

بنرهای مش

به دلیل انعطاف‌پذیری بهتر در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد شامل باد شدید، بنرهای مش یا مشبک انتخابی ایده‌آل برای فضای باز هستند. این بنرها کاملا ضدآب و سبک ‌وزن بوده و ماندگاری بالایی دارند. به دلیل حالت مشبکی بنرهای مش، می‌توانید پشت آنها را تا حدودی ببینید. همچنین همین حالت مشبک به باد اجازه می‌دهد تا بدون اعمال فشار زیاد و بلند کردن بنر، از میان آن عبور کند.

در نتیجه، چاپ بنر مشبک برای استفاده در محیط‌های بیرونی، از جمله پارک‌ها، زمین‌های ورزشی، مکان‌های در حال ساخت‌وساز و همچنین فروشگاه‌ها ایده‌آل است. بنرهای مشبک را می‌توان از هر سازه‌ای از جمله پنجره‌ها، دیوارها، سقف‌ها و نرده‌های فلزی آویزان کرد.

انواع بنرهای چاپی از نظر محل استفاده

هنگام سفارش بنر، مهم است تفاوت بین انواع آن را بدانید. یکی از بزرگترین تفاوت‌ها، محل استفاده آنهاست. در این بخش، به این موضوع اشاره کرده‌ایم:

بنرهای داخلی (Indoor banners)

بنرهای داخلی معمولا در داخل ساختمان‌ها و مکان‌های سرپوشیده استفاده می‌شوند. در واقع این نوع بنرها به دلیل جنسی که دارند می‌بایست به دور از باران، آفتاب و باد شدید نمایش داده شوند. این بنرها معمولا در سمت داخل پنجره‌ها، در ورودی یا سقف سالن آویزان می‌شوند. در ساخت بنرهای داخلی معمولا از جنس‌های مختلف پارچه‌ای (پلی‌استر، کانواس، ساتن) استفاده می‌شود.

البته برخی از بنرهای داخلی از جنس وینیل نیز تهیه می‌شوند، زیرا معمولا سفارش‌دهندگان تمایل دارند گهگاهی آنها را بین فضای داخلی و خارجی جابه‌جا کنند. بدین ترتیب، با یک بنر که برای هر دو محیط مناسب است، در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند.

بنرهای خارجی (Outdoor banners)

احتمالا بارها بنرهایی که در محل ساخت‌و‌ساز برای تبلیغ املاک تجاری و پروسه ساخت ساختمان نصب شده‌اند را دیده‌اید. بنرهای فضای باز برای استفاده در محیط‌‌های خارجی و بدون سقف طراحی شده‌اند. برخلاف بنرهای داخلی، برای تهیه بنرهای خارجی معمولا از جنس وینیل یا مش استفاده می‌شود تا این بنر بتواند در برابر عناصر محیطی مقاومت خوبی داشته باشد.

تا زمانیکه از بنرهای خارجی به‌درستی مراقبت شود، آنها می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند. بنرهای ساخته شده از وینیل ۱۸ اونسی، بادوام‌ترین نوع برای استفاده در فضای باز بوده و بنرهای مش نیز در محیط‌های بادخیز، عملکرد فوق‌العاده‌ خوبی دارند.

انواع ساختار بنر

بنرها در سبک‌ها و استایل‌های مختلفی تهیه می‌شوند. ساختارهای مختلف بنرهای چاپی به شرح زیر است:

بنرهای ایستاده و جمع‌شونده (Retractable and pull-up banners)

بنرهای ایستاده به دلیل سادگی در راه‌اندازی و نصب سریع، یکی از محبوب‌ترین انواع بنرهای نمایشی هستند که توسط مشاغل مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند. این بنرها از یک پایه آلومینیومی که معمولا به بنری از جنس وینیل متصل هستند، تهیه می‌شوند. هنگامیکه به این بنرها نیاز ندارید، می‌توانید آنها را بدون زحمت جمع کرده و به‌صورت رول‌شده دربیاورید.

بنرهای ایستاده معمولا برای نمایش در محیط‌های داخلی استفاده می‌شوند. این نوع تبلیغات بنری مقرون‌به‌صرفه بوده و قابل‌استفاده مجدد هستند. بنرها ایستاده معمولا دارای حدود ۲ متر ارتفاع و عرض‌های متفاوتی هستند که به مشخصات سفارش بستگی دارد.

بنرهای پاپ‌آپ (Back wall Displays and POP Displays)

نصب استند و بنرهای پاپ‌آپ تقریبا به اندازه بنرهای ایستاده و جمع‌شونده ساده و سریع نیستند. البته برای نصب آن‌ها به ساعت‌های طولانی نیز نیاز نبوده و فقط قدری بیشتر از بنرهای ایستاده زمان می‌برند. همچنین به دلیل ماهیت ابعادی و پشتیبانی محکم‌تر و قوی‌تر، بنرهای پاپ‌آپ می‌توانند بسیار گسترده‌تر از یک بنر ایستاده به نمایش درآیند. بنابراین استفاده از استند و نمایش پاپ‌آپ در نمایشگاه‌ها و سالن‌های بزرگ، نمای جذاب‌تر، بزرگتر و زیباتری را ایجاد می‌کنند.

بنر آویزان (Hanging banner)

این نوع بنرها گزینه فوق‌العاده‌ای برای جشن‌های بزرگ، نمایشگاه‌ها، مراسم افتتاحیه، مهمانی‌ها یا رویدادهای مهم هستند. بنرهای آویزان از چاپ روی متریال وینیل یا پارچه تهیه شده و با استفاده از میله و کابل از جایی مثل سقف آویزان می‌شوند. ظاهر و جلوه فوق‌العاده‌ای که یک بنر آویزان فراهم می‌کند، برای بینندگان غیرقابل‌انکار است. در واقع، هیچ چیز چشم‌نوازتر از بنری که بالای سر همه افراد آویزان می‌شود، نیست. از این رو، زحمت و زمانی که برای نصب آنها صرف می‌شود قطعا ارزشش را دارد.

نکته مهم دیگر در مورد بنرهای آویزان این است که می‌توانند به شکل‌های مختلفی از جمله مثلثی، مستطیلی، گرد یا الماسی تهیه شوند و این امتیازی است که به افراد اجازه می‌دهد تا به غیر از فرم تکراری بنرهای مستطیلی، گزینه دیگری برای انتخاب داشته باشند.

بنرهای مرحله و تکرار (Step and Repeat Banners)

احتمالا بارها نام برندهای معروف را روی بنرهای تبلیغاتی هنگام مصاحبه و عکس‌برداری از افراد معروف دیده‌اید. این نوع بنرها شامل یک الگوی چاپی تکراری از لوگو یا نام برندی هستند که رویداد یا ایونتی را تایید و ساپورت می‌کنند. علاوه‌بر آن، این بنرها پس‌زمینه‌های خوبی برای نصب روی دیوار غرفه‌های نمایشگاهی هستند.

بنابراین بنرهای مرحله و تکرار، فرصت‌های تبلیغاتی را افزایش داده و به بهتر دیده شدن برند کمک می‌کنند. می‌توانید از این بنرها بارها استفاده کنید، چراکه به سادگی جداشده و قابل‌شستشو هستند.

بنرهای بلوار (Pole Banners)

بنرهای بلوار مخصوص فضای باز بوده و اغلب در خیابان‌ها و جاده‌های شهری دیده می‌شوند. هدف استفاده از این بنرها در خیابان‌ها، تبلیغ جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و رویدادهای بزرگ است. با این حال، می‌توان آنها را برای اهداف مختلف دیگری مانند تزئین معابر اصلی کالج‌ها و دانشگاه‌ها، هتل‌ها و فضاهای تفریحی و همچنین تبلیغ در مراکز خرید و بازارها استفاده کرد. این بنرها معمولا از مواد وینیل بادوام و به شکل مربع یا مستطیل ساخته شده و با استفاده از کیت‌های سخت‌افزاری نصب می‌شوند.

بنرهای قاب‌شده (Framed Banners)

تقریبا هر نوع بنری را می‌توان با قاب یا فریم دیواری، به‌صورت بنر قاب‌شده درآورد. احتمالا این نوع بنرها را در ادارات دولتی یا ایستگاه مترو دیده‌اید. مزیت استفاده از بنرهای فریم‌دار، ایجاد ظاهری شیک‌تر، حرفه‌ای‌تر و البته ماندگاری بیشتر است. بنرهای فریم‌دار در فضای بسته معمولا از جنس پارچه و کانواس و در فضای بیرونی از جنس وینیل یا مش ساخته می‌شوند.

بنرهای پرمانند (Feather Banners)

این نوع بنرها، سبک، قابل‌حمل و مقرون‌به‌صرفه هستند. احتمال دارد آنها را در برخی خیابان‌ها، خصوصا راه‌هایی که به ورودی نمایشگاه‌ها یا سالن‌های بین‌المللی و ورزشگاه‌ها ختم می‌شوند دیده باشید. معمولا روی این بنرهای کوچک، پیام‌های کوتاهی چاپ می‌شود. بنرهای پرمانند اغلب از تیرهای آلومینیومی و پارچه‌های پلی‌استر ساخته می‌شوند تا راحت حرکت کنند. به همین دلیل با اندکی باد جابه‌جا شده و توجه رهگذران را به خود جلب می‌کنند.

انواع بنر بر اساس هدف

در بخش زیر، انواع بنر بر اساس هدف ساخت را بررسی می‌کنیم:

  • بنرهای اطلاعیه: زمانیکه مکانی باز یا بسته می‌شود، ساعت کاری اداره‌ای تغییر می‌کند و... از بنرهای اطلاع‌رسانی استفاده می‌شود. همچنین بنرهای تسلیت می‌توانند در دسته بنرهای اطلاعیه قرار بگیرند.
  • بنرهای تبلیغاتی: بسیاری از مغازه‌داران و مراکز خرید از بنرهای وینیل بزرگ برای تبلیغ کسب‌و‌کار و نمایش تخفیف استفاده می‌کنند.
  • بنرهای رویداد: از نمایشگاه‌های شهری، کنسرت‌ها و جشنواره‌های موسیقی گرفته تا نمایشگاه‌های و کنفرانس‌های تجاری، تقریبا همه ایونت‌ها به بنرهای رویداد نیاز دارند.
  • بنرهای قدردانی: معمولا از کسانیکه به مراسم به‌خصوصی آمده‌اند یا در اقدامی خیرخواهانه شرکت کرده‌اند، با این بنرها تشکر می‌کنند.
  • بنرهای ورزشی: از این بنرها برای نشان دادن زمان و مکان برگزاری یک مسابقه یا رقابت ورزشی استفاده می‌شود.
  • بنرهای مذهبی: از بنرهای مذهبی برای زنده نگه داشتن یاد اشخاص بزرگ مذهبی یا اعیاد و عزاداری‌ها استفاده می‌شود.

کلام آخر انواع بنرهای چاپی

دانستیم بنرها چاپی فارق از هدفی که دارند، از لحظ جنس، مکان مورداستفاده و همچنین ساختار و شکل بسیار متنوع هستند. بنابراین برای تمام نیازهای خاص شما، بنرهای متنوعی وجود دارد. همچنین چاپ بنرهای تبلیغاتی از گذشته تا به امروز، یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای بازاریابی و رونق انواع کسب‌و‌کارها است.

×
کارایی بهتر در اپلیکیشن
  • آدرس دفتر فروش و طراحی : تهران ، فلکه دوم صادقیه ، برج طلا ، طبقه 8 ، واحد 5
    آدرس دفتر تحویل سفارشات : - تهران ، فلکه دوم صادقیه ، پشت برج طلا ، خیابان تقدیری ، مجتمع تجاری افتخار ، واحد 2 و 3 ، مجموعه "تیم گرافیک"

    ساعت کاری واحد فروش و طراحی : (به جز ایام تعطیل)
    شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 17 بعد از ظهر
    پنج شنبه ها 8 صبح الی 14 بعد از ظهر

    ساعت کاری واحد ارسال و پیگیری سفارشات : (به جز ایام تعطیل)
    شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 19 بعد از ظهر
    پنج شنبه ها 8 صبح الی 16 بعد از ظهر

    شماره تماس : (خط ویژه) 1200 9100 - 021

نماد های سایت
تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد. کپی رایت 1403 - قدرت گرفته از چاپیروس