سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

تراکت چیست و چه کاربردی دارد؟

11 تیر 1402

تراکت چیست؟ ممکن است هنوز هم افراد زیادی باشند که با واژه تراکت و کاربرد آن در فضاهای تبلیغاتی آشنا نباشند و تاثیر استفاده از این ابزار را در افزایش فروش ندانند. این برگه‌های چاپی  جزو جذاب‌ترین پروسه‌های تبلیغاتی یک برند، محصول یا شرکت هستند که از گذشته‌های دور تا به امروز که روش‌های تبلیغاتی دیجیتال مرسوم‌تر شده‌اند، از آنها استفاده می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی این ابزار تبلیغاتی و کاربردهایی که دارد صحبت کنیم.

تراکت چیست؟

قبل از بررسی کاربردها و اهمیت این ابزار بهتر است به یک سوال پاسخ دهیم: تراکت تبلیغاتی چیست؟

تعریفی که همه ما از این واژه داریم، به صورت یک ابزار تبلیغاتی است که از آن برای جذب مشتریان بیشتر و تبلیغ محصول و خدماتی خاص استفاده می‌شود. معمولا ابعاد تراکت‌ها می‌تواند متفاوت باشد و نوع طرح، جنس و ظاهرشان نیز با توجه به موضوعی که دارد و بودجه‌ای که کارفرما در نظر گرفته، مشخص خواهد شد.

زمانی که شرکت یا برندی قصد دارد برای موضوعی خاص تبلیغاتی گسترده را انجام دهد، تراکت‌های تبلیغاتی را هم در میان ابزارهای خود قرار می‌دهد و آن را در بازه‌های زمانی مشخص در میان طیف بزرگی از مردم پخش می‌کند. تراکت تبلیغاتی، اصولا از طریق یک فرد خاص به افراد مختلفی که به طور تصادفی انتخاب می‌شوند، داده خواهند شد. همانند آن چیزی که همه ما در خیابان‌های شهرمان تجربه کرده و دیده‌ایم.

ویژگی‌های اصلی تراکت تبلیغاتی چیست؟

برای چاپ تراکت، اصولا از کاغذهایی استفاده می‌کنند که ابعاد کوچکی دارد. روی این قطعات یک پیام ساده و کوتاه با فونتی مناسب نوشته می‌شود که می‌تواند نظر افراد مختلف را به خود جلب کند. تراکت‌ها می‌توانند به صورت یکطرفه یا دوطرفه طراحی و تولید شوند. اما آنچه که در همه آنها مهم است، استفاده از طرح، رنگ و فونت‌هایی است که بتواند بالاترین میزان جلب توجه را داشته باشد. به جز این اگر تراکت‌ها را از نزدیک دیده باشید، متوجه خواهید شد که ضخامت آن چندان زیاد نیست. این ویژگی به دلیل حمل راحت‌تر و به جز آن هزینه مناسب‌تر چاپ آن است.

کاربرد اصلی تراکت چیست؟

تراکت‌ یک ابزار تبلیغاتی است که برای مصارف مختلف از آن استفاده می‌شود. یک تراکت تبلیغات می‌تواند برای شرکت، برندینگ، معرفی یک مکان تازه تاسیس، فروش محصولی خاص، اطلاع‌رسانی در مورد تخفیفات ویژه و ... باشد. در اینجا به چند نمونه از کاربردهای تراکت تبلیغاتی در بازاریابی خواهیم پرداخت:

  1. تراکت تبلیغاتی می‌تواند برای معرفی زمان یک کنسرت یا جشنواره باشد.
  2. این تراکت‌ها گاهی برای تبلیغ فروشگاه‌های بزرگ یا رستوران‌ها طراحی و چاپ می‌شوند.
  3. گاهی از تراکت‌ها برای انتقال پیام‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی استفاده می‌شود. مانند آنچه که در زمان انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس می‌بینیم.
  4. در مواقع برای فراخوان‌های مختلف مانند تبلیغ استخدام از این روش تبلیغاتی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از تراکت در برابر روش‌های تبلیغاتی آنلاین

استفاده از تراکت در مقابل دیگر روش‌های تبلیغاتی از مزایای زیادی برخوردار است. این روش، امکان اطلاع‌رسانی سریع و ساده را به یک شرکت می‌دهد. در واقع شما تبلیغ خود را به فردی می‌دهید که مطمئن هستید وجود خارجی دارد. همچنین می‌توانید با استفاده از چاپ تراکت، آدرس و شماره تماس خود را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید. استفاده از تراکت نیاز به اینترنت را از بین می‌برد و در نتیجه با محدودیت‌های سرعت پایین و همچنین فیلترینگ روبه‌رو نخواهید بود.

تراکت‌ها اگر از نظر کیفیت چاپ و طراحی در سطح بالایی قرار گرفته باشند، می‌توانند تاثیر بسیار بیشتری را روی مخاطبان شما داشته باشند. معمولا این ابزار یک وسیله تبلیغاتی کم هزینه است که می‌تواند مشتریان زیادی را مورد هدف قرار دهد، به همین دلیل است که برای شرکت‌های تازه  تاسیس انتخاب بهتری نسبت به گزینه‌های دیجیتال هستند.

معایب استفاده از تراکت برای تبلیغات

به جز نکات مثبتی که برای تراکت گفته شد، مواردی هم وجود دارند که جزو معایب استفاده از این روش تبلیغاتی به حساب می‌آیند. در این میان می‌توانیم به اثر کوتاه‌تر آن اشاره کنیم. از آنجایی که این ابزار یک جسم فیزکی است، ممکن است دور انداخته شوند. در صورتی که تبلیغات آنلاین همیشه در مکانی باقی خواهند ماند. ایراد دیگری که به این روش تبلیغاتی وارد است، هدر رفتن کاغذ بوده و این موضوع امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است.

چند نکته مهم در هنگام چاپ تراکت تبلیغاتی

اگر شما هم قصد استفاده از تراکت‌های تبلیغاتی را برای اهداف خاص کسب‌وکارتان، دارید بهتر است، چند نکته زیر را قبل از طراحی و تولید آن در ذهنتان بسپارید:

  1. از یک تیتر مناسب و جذاب برای تراکت خود استفاده کنید. چیزی که بتواند خواننده را ترغیب کند که دیگر بخش‌های آن را هم بخواند.
  2. از متن ساده و کوتاه برای بدنه تراکت خود استفاده کنید. سعی کنید در کمترین کلمات ممکن، هر اطلاعاتی که کاربرانتان به آن نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهید. یادتان باشد که شما فقط چند ثانیه برای جلب مشتری زمان دارید.
  3. از فونت خوانا برای نوشته‌ها استفاده کنید. کاربر باید در نگاه اول بتواند نوشته را به راحتی بخواند.
  4. پشنهادات ویژه خود را برجسته کنید. می‌توانید از رنگی متفاوت برای آن استفاده کنید. اینکار باعث جلب توجه بیشتر مشتری خواهد شد.
  5. نکات نگارشی و املایی را در نوشته خود رعایت کنید. حتما قبل از چاپ چندین بار متن را بخوانید تا از درست بودنش مطمئن شوید.
  6. بخشی از فضای تراکت را به قرار دادن تصاویر و اشکال جذاب و گیرا اختصاص دهید. استفاده از عکس مناسب باعث می‌شود تا اثربخشی تبلیغ شما بیشتر شود.
  7. سعی کنید تراکت را با توجه به مخاطبان هدف خود طراحی کنید. لحن نوشته و تصاویر باید کاملا متناسب با سلیقه آنها باشد تا بتواند اثر خوبی داشته باشد.
  8. یک فهرست از مزیت‌های شرکت خود را بنویسید و به تفاوت‌هایتان با دیگر رقبا اشاره کنید.
  9. اطلاعاتی که در تراکت می‌نویسید را به گونه‌ای سازماندهی کنید که قابل فهم باشد.
  10. اطلاعات تماس خود را حتما در پایین‌ترین بخش تراکت قرار دهید. این اطلاعات شامل شماره تلفن، آدرس، آدرس شبکه‌های مجازی و در صورت امکان Qrcode است.
  11. به طراحی تراکت توجه کنید از برش، سایز فونت، مد رنگ و... به گونه‌ای استفاده کنید که بتوانند با بهترین هارمونی در کناره هم قرار گیرند.
  12. طرح نهایی تراکت خود را برای چاپ نزد بهترین شرکت‌ها بدهید تا بتواند با بالاترین کیفیت ممکن و بدون تغییر در رنگ‌ و کیفیت آنها را چاپ کند.
  13. سعی کنید در ابتدا کمترین تعداد ممکن را برای چاپ تراکت در نظر بگیرید و در صورت رضایت آن را تمدید کنید.

استفاده از روش سنتی تبلیغات با چاپ تراکت

با وجود موارد گفته شده در این مطلب اکنون می‌دانید که تراکت چیست؟ و چه کاربردی دارد. به نظر می‌رسد امتحان کردن این روش تبلیغاتی خالی از لطف نباشد. شاید بتوانید با استفاده از سفارش تراکت‌های تبلیغاتی به مراکزی مانند تیم گرافیک بتوانید، مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کنید و این ویژگی باعث شود تا از فروش بالاتر خدمات و محصولات خود بهره‌مند شوید.

تیم گرافیک یک مرکز تخصصی برای طراحی و چاپ در ایران است که با ضمانت کمترین قیمت در کشور، آماده ارائه خدمات به مشتریان خود است. شما می‌توانید چاپ کلیه تراکت‌های تبلیغاتی خود را به این شرکت سپرده و در عین حال از مشاوره رایگانی که در اختیارتان قرار خواهد گرفت، نیز استفاده کنید. در این مجموعه امکان چاپ تراکت با جنس و ابعاد متفاوت وجود دارد.

×
کارایی بهتر در اپلیکیشن
  • آدرس دفتر فروش و طراحی : تهران ، فلکه دوم صادقیه ، برج طلا ، طبقه 8 ، واحد 5
    آدرس دفتر تحویل سفارشات : - تهران ، فلکه دوم صادقیه ، پشت برج طلا ، خیابان تقدیری ، مجتمع تجاری افتخار ، واحد 2 و 3 ، مجموعه "تیم گرافیک"

    ساعت کاری واحد فروش و طراحی : (به جز ایام تعطیل)
    شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 17 بعد از ظهر
    پنج شنبه ها 8 صبح الی 14 بعد از ظهر

    ساعت کاری واحد ارسال و پیگیری سفارشات : (به جز ایام تعطیل)
    شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 19 بعد از ظهر
    پنج شنبه ها 8 صبح الی 16 بعد از ظهر

    شماره تماس : (خط ویژه) 1200 9100 - 021

نماد های سایت
تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد. کپی رایت 1403 - قدرت گرفته از چاپیروس