محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
تراکت چیست؟ ممکن است هنوز هم افراد زیادی باشند که با واژه تراکت و کاربرد آن در فضاهای تبلیغاتی آشنا نباشند و تاثیر استفاده از این ابزار را در افزایش فروش ندانند. این برگههای چاپی جزو جذابترین پروسههای تبلیغاتی یک برند، محصول یا شرکت هستند که از گذشتههای دور تا به امروز که روشهای تبلیغاتی دیجیتال مرسومتر شدهاند، از آنها استفاده میشود. در این مطلب میخواهیم به معرفی این ابزار تبلیغاتی و کاربردهایی که دارد صحبت کنیم.
قبل از بررسی کاربردها و اهمیت این ابزار بهتر است به یک سوال پاسخ دهیم: تراکت تبلیغاتی چیست؟
تعریفی که همه ما از این واژه داریم، به صورت یک ابزار تبلیغاتی است که از آن برای جذب مشتریان بیشتر و تبلیغ محصول و خدماتی خاص استفاده میشود. معمولا ابعاد تراکتها میتواند متفاوت باشد و نوع طرح، جنس و ظاهرشان نیز با توجه به موضوعی که دارد و بودجهای که کارفرما در نظر گرفته، مشخص خواهد شد.
زمانی که شرکت یا برندی قصد دارد برای موضوعی خاص تبلیغاتی گسترده را انجام دهد، تراکتهای تبلیغاتی را هم در میان ابزارهای خود قرار میدهد و آن را در بازههای زمانی مشخص در میان طیف بزرگی از مردم پخش میکند. تراکت تبلیغاتی، اصولا از طریق یک فرد خاص به افراد مختلفی که به طور تصادفی انتخاب میشوند، داده خواهند شد. همانند آن چیزی که همه ما در خیابانهای شهرمان تجربه کرده و دیدهایم.
برای چاپ تراکت، اصولا از کاغذهایی استفاده میکنند که ابعاد کوچکی دارد. روی این قطعات یک پیام ساده و کوتاه با فونتی مناسب نوشته میشود که میتواند نظر افراد مختلف را به خود جلب کند. تراکتها میتوانند به صورت یکطرفه یا دوطرفه طراحی و تولید شوند. اما آنچه که در همه آنها مهم است، استفاده از طرح، رنگ و فونتهایی است که بتواند بالاترین میزان جلب توجه را داشته باشد. به جز این اگر تراکتها را از نزدیک دیده باشید، متوجه خواهید شد که ضخامت آن چندان زیاد نیست. این ویژگی به دلیل حمل راحتتر و به جز آن هزینه مناسبتر چاپ آن است.
تراکت یک ابزار تبلیغاتی است که برای مصارف مختلف از آن استفاده میشود. یک تراکت تبلیغات میتواند برای شرکت، برندینگ، معرفی یک مکان تازه تاسیس، فروش محصولی خاص، اطلاعرسانی در مورد تخفیفات ویژه و ... باشد. در اینجا به چند نمونه از کاربردهای تراکت تبلیغاتی در بازاریابی خواهیم پرداخت:
استفاده از تراکت در مقابل دیگر روشهای تبلیغاتی از مزایای زیادی برخوردار است. این روش، امکان اطلاعرسانی سریع و ساده را به یک شرکت میدهد. در واقع شما تبلیغ خود را به فردی میدهید که مطمئن هستید وجود خارجی دارد. همچنین میتوانید با استفاده از چاپ تراکت، آدرس و شماره تماس خود را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید. استفاده از تراکت نیاز به اینترنت را از بین میبرد و در نتیجه با محدودیتهای سرعت پایین و همچنین فیلترینگ روبهرو نخواهید بود.
تراکتها اگر از نظر کیفیت چاپ و طراحی در سطح بالایی قرار گرفته باشند، میتوانند تاثیر بسیار بیشتری را روی مخاطبان شما داشته باشند. معمولا این ابزار یک وسیله تبلیغاتی کم هزینه است که میتواند مشتریان زیادی را مورد هدف قرار دهد، به همین دلیل است که برای شرکتهای تازه تاسیس انتخاب بهتری نسبت به گزینههای دیجیتال هستند.
به جز نکات مثبتی که برای تراکت گفته شد، مواردی هم وجود دارند که جزو معایب استفاده از این روش تبلیغاتی به حساب میآیند. در این میان میتوانیم به اثر کوتاهتر آن اشاره کنیم. از آنجایی که این ابزار یک جسم فیزکی است، ممکن است دور انداخته شوند. در صورتی که تبلیغات آنلاین همیشه در مکانی باقی خواهند ماند. ایراد دیگری که به این روش تبلیغاتی وارد است، هدر رفتن کاغذ بوده و این موضوع امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است.
اگر شما هم قصد استفاده از تراکتهای تبلیغاتی را برای اهداف خاص کسبوکارتان، دارید بهتر است، چند نکته زیر را قبل از طراحی و تولید آن در ذهنتان بسپارید:
با وجود موارد گفته شده در این مطلب اکنون میدانید که تراکت چیست؟ و چه کاربردی دارد. به نظر میرسد امتحان کردن این روش تبلیغاتی خالی از لطف نباشد. شاید بتوانید با استفاده از سفارش تراکتهای تبلیغاتی به مراکزی مانند تیم گرافیک بتوانید، مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کنید و این ویژگی باعث شود تا از فروش بالاتر خدمات و محصولات خود بهرهمند شوید.
تیم گرافیک یک مرکز تخصصی برای طراحی و چاپ در ایران است که با ضمانت کمترین قیمت در کشور، آماده ارائه خدمات به مشتریان خود است. شما میتوانید چاپ کلیه تراکتهای تبلیغاتی خود را به این شرکت سپرده و در عین حال از مشاوره رایگانی که در اختیارتان قرار خواهد گرفت، نیز استفاده کنید. در این مجموعه امکان چاپ تراکت با جنس و ابعاد متفاوت وجود دارد.