محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
از کارخانه بزرگ تولیدکننده گرفته تا فردی که در منزل خود کالاهای خردی را به فروش میرسد، همه و همه نیاز به روشهایی دارند تا زمینه شغلی خود و خدماتشان را به دیگران معرفی کنند. یکی از بهترین روشها برای معرفی یک کسب و کار چاپ تراکت است که البته هزینه زیادی دربرندارد و بیشتر مالکان کسب و کارها میتوانند از پس هزینه آن برآیند. ولی اهمیت چاپ این تراکتهای تبلیغاتی تا چه حدی است و چه تاثیری بر روی توسعه کسب و کار شما دارد؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این پرسشها دست یابید.
قبل از اینکه اهمیت چاپ این تراکتهای تبلیغاتی را شرح دهیم بهتر است شما را با مفهوم اصلی این برگههای رنگی و با کیفیت بیشتر آشنا کنیم. تراکتهایی که برای تبلیغات یک کسب و کار به چاپ میرسند همانطور که از نامش پیدا است قصد دارد یکی از زمینههای شغلی مورد نظر را به افراد متقاضی معرفی کند.
به عبارت این تراکتها روشی بسیار ساده، مفید و کم هزینه برای ارائه بهترین تبلیغات هستند. با چاپ این تراکتهای تبلیغاتی هر کسب و کار میتواند خدمات خود را واضحترین و کاملترین شکل ممکن نام ببرد و برای افراد متقاضی سرنخهایی ایجاد کند تا آنها با سراغ این کسب و کار بیایند.
البته تراکتهای تبلیغاتی همیشه برای معرفی یک کسب و کار چاپ نمیشوند بلکه خبر از یک اتفاق مهم نیز در برخی موارد بر روی همین تراکتها چاپ و در میان مردم جامعه پخش میشود. برای مثال برگزاری مراسم ویژه در شعب فروشگاه افق کوروش میتواند یکی از همان رویدادهایی باشد که در تراکتهای تبلیغاتی به چاپ میرسد تا مردم جامعه از آن مطلع شوند.
آیا تا به حال در خیابان یا هنگام ورود به مترو، با فردی روبهرو شدهاید که تراکت تبلیغاتی را در اختیار شما قرار دهد؟ یا اینکه به هنگام سوار شدن به خودرو خود زیر برف پاک کن با چند مورد از این تراکتهای تبلیغاتی روبهرو شدهاید؟ همه این برگههای رنگی که به چاپ رسیدهاند و در دسترس عموم قرار میگیرند اهداف مشخصی دارند.
به طور کلی هر کسب و کار با توجه به نیاز خود سعی دارد بهترین نوع تراکتهای تبلیغاتی را چاپ کند و در اختیار عموم مردم جامعه بگذارد. شاید با خود فکر کنید در حال حاضر بیشتر امور به صورت دیجیتالی و اینترنتی انجام میشود و کمتر کسی به چاپ تراکتهای فیزیکی فکر میکند.
با وجود اینکه تبلیغات اینترنتی تاثیر بسیاری بر روی توسعه یک کسب و کار دارد ولی نباید تاثیر تراکتهای تبلیغاتی فیزیکی را دست کم گرفت زیرا هنوز هم این نوع تبلیغات تاثیرات موثری دارند و نمیتوان اهمیت آنها را نادیده گرفت. در ادامه 5 مورد از کاربردهای مهم این تراکتهای تبلیغاتی فیزیکی را به طور خلاصه نام میبریم:
همانطور که گفتیم بیشتر کسب و کارها برای معرفی بهترین خدمات، محصولات و سایر موضوعات به مشتریان و افراد متقاضی از این روش استفاده میکنند. با وجود اینترنتی شدن بیشتر روشهای تبلیغاتی و تاثیر زیاد تبلیغات بصری، افراد هنوز هم تراکتهای تبلیغاتی را مطالعه میکنند.
بنابراین با چاپ این تراکتها و پخش آنها در منطقه مورد نظر شما میتوانید در کوتاهترین زمان ممکن و به روشی مقرون به صرفه خدمات خود را با گوش دیگران برسانید و برای خود مشتریان بیشتری جمع کنید. در واقع تبلیغات به روش سنتی هنوز هم جایگاه خود را حفظ کردهاند و نمیتوان اهمیت آنها را دست کم گرفت.
تراکتهای تبلیغاتی با این که یکی از روشهای تبلیغاتی سنتی هستند ولی همچنان عموم مردم با مشاهده این تراکتها و تبلیغات استثنایی آنها، به کسب و کارهای مورد نظر جذب میشوند.
برای مثال اگر در تراکت خود تخفیف خاصی را اعلام کنید، به طور حتم افراد متقاضی برای بهرهمندی از این تبلیغ با ما تماس میگیرند تا از خدمات خود شما بهرهمند شوند.
در نهایت اینکه اگر تراکتهای تبلیغاتی خود را براساس اصول و استانداردهای لازم طراحی و چاپ کنید، نه تنها هزینه کمی پرداخت خواهید کرد بلکه در مدت زمانی کوتاه به هدف بزرگ خود نزدیک میشوید.
میتوان گفت چاپ این تراکتهای تبلیغاتی پر رنگ و لعاب میتواند روشی موثر برای تبلیغ بهترین کسب و کارها محسوب شود.
اکنون که با تراکتهای تبلیغاتی، اهمیت چاپ آنها و کاربردهای مهم هر یک از آنها آشنا شدید، بدونشک برایتان سوال میشود که چرا این تراکتهای تبلیغاتی سنتی تا این حد تاثیرگذار هستند؟ یا اینکه از چه طریقی میتوانند به نفع یک کسب و کار تبلیغات موثری داشته باشند؟ در ادامه به این پرسش شما پاسخ میدهیم.
به طور حتم از ارزانی بیسابقه چاپ تراکتهای تبلیغاتی باخبر هستید و میدانید که هنوز هم این روش تبلیغاتی سنتی یکی از متداولترین روشها برای کسب مشتری بیشتر به شمار میآید. بنابراین شما نیز میتوانید یکی از همین کسب و کارهایی باشید که با پرداخت هزینه کم میتواند تبلیغات گستردهای انجام دهد.
توجه داشته باشید تراکتهای تبلیغاتی با سایر روشهای تبلیغات مقایسه شده و توانسته بیشترین و بالاترین رتبه را در کسب مشتری و توسعه یک کسب و کار به دست آورد. البته با توجه به سرمایه هر نوع کسب و کار میتوان یکی از روشهای تبلیغاتی را برای آن در نظر گرفت که سادهترین و مقرون به صرفهترین این روشهای تبلیغاتی چاپ تراکت است.
توجه داشته باشید در بیشتر روشهای تبلیغاتی شما باید از کمک واسطهها استفاده کنید تا کسب و کار خود را به سایرین معرفی کنید. برای مثال اگر بخواهید از طریق اینستا تبلیغاتی داشته باشید باید از بلاگر و افرادی که بازدیدکنندگان و دنبالکنندگان زیادی دارند کمک بگیرید.
در واقع این صفحات اجتماعی به ازای دریافت مبلغ زیادی پول، پست یا استوری در مورد کسب و کار شما منتشر میکنند. با این کار شما از واسطهای برای معرفی کسب و کار خود استفاده کردهاید. حتی اگر در تلویزیون نیز تبلیغاتی داشته باشید باز هم از واسطه دیگری همانند صدا و سیما استفاده میکنید.
اما با چاپ تراکت تبلیغاتی این شما هستید که به طور مستقیم ایده، خدمات، محصولات و سایر مسائل مربوط به کسب و کارتان را به طور مستقیم و بدون هیچ واسطهای به گوش عموم مردم میرسانید. در این روش شما تا حد زیادی پیروز خواهید بود و هزینه زیادی نیز پرداخت نخواهید کرد.
پیش از این نیز گفتیم با توسعه اینترنت و دیجیتالی و مدرن شدن سبک زندگی افراد، روشهای تبلیغاتی جدیدی نیز روی کار آمدهاند که تا حدی تاثیرگذار خواهند بود. اما به هر حال برای استفاده از این روشهای نوین تبلیغاتی باید مبالغ زیادی پرداخت کنید تا به هدف خود دست یابید.
این در حالی است که تراکتهای تبلیغاتی به پول زیادی نیاز ندارند ولی در مقایسه با سایر روشهای تبلیغاتی بازدهی بیشتری خواهند داشت. در واقع تراکتهای تبلیغاتی با اینکه کم هزینهترین روش تبلیغاتی به حساب میآیند ولی بازدهی بیشتر نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی دارند.
بدینترتیب هر کسب و کار با درصد سرمایهای کم یا زیاد میتواند از این روش تبلیغاتی برای توسعه کسب و کار خود و معرفی آن به سایرین استفاده کند. براساس گزارشات به دست آمده این روش تبلیغاتی هنوز پرسودترین و مناسبترین روشی است که بازدهی بالایی دارد.
هر چه به زبان سادهتر و مشخصتری با مشتریان و متقاضیان خود صحبت کنید، به طور حتم تاثیر بیشتری از روشهای تبلیغاتی دریافت میکنید. از آنجایی که در یک تراکت تبلیغاتی باید اطلاعات کسب و کار خود را به طور مشخص وارد کنید و توضیحات زیادی لازم نخواهید داشت، بنابراین خیلی زودتر به هدف خود میرسید.
به زبان ساده افراد با مطالعه این برگههای کوچک سایز که اطلاعات کاملی از کسب و کار شما درون آن یادداشت شده، میتوانند خیلی راحت و سریع هدف شغلی شما، نوع محصول قابل ارائه و سایر ویژگیهای مهم را درک کنند و بلافاصله برای رفع نیاز خود به سراغ شما بیایند.
برای مثال اگر در تراکت خود از لاغری موضعی به طور واضح و مشخص استفاده کنید، افراد متقاضی با مشاهده این عبارت بلافاصله با شماره تماس شما ارتباط برقرار میکنند زیرا اطلاعات شما در همان لحظه در دسترس آنها خواهد بود و لازم نیست برای دریافت اطلاعات تماس یک ویدیوی کامل را تماشا کنند یا به دایرکت و صفحه اجتماعی خاصی سر بزنند.
در این مقاله سعی داشتیم تمام نکات مربوط به اهمیت طراحی و چاپ تراکتهای تبلیغاتی را در اختیار شما بگذاریم و نکتهای را از قلم نیندازیم. در حال حاضر که با تمام اطلاعات مربوط به اهمیت چاپ تراکت آشنا شدید، بهتر است درنگ نکنید و برای توسعه کسب و کار خود و دریافت مشتریان بیشتر همین حالا دست به کار شوید.