سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

چگونه یک تراکت خوب طراحی کنیم؟

26 آبان 1400

همه چیز درباره نحوه طراحی یک تراکت خوب

همراهان همیشگی سایت تیم گرافیک سلام. باز هم با یک مطلب دیگر در خدمت شما هستیم. این بار قصد داریم صفر تا صد طراحی یک تراکت خوب و نکات لازم برای اینکه بدانیم چگونه یک تراکت خوب طراحی کنیم را به شما بگوییم و مسائل اساسی را در این رابطه برای شما مطرح نماییم. پس اگر قرار است برای کسب و کار خود تراکت طراحی کنید ولی با راه و روش آن آشنا نیستید، این مطلب را از دست ندهید.

مبانی و اصول طراحی یک تراکت مناسب

برای طراحی یک تراکت کاملا حرفه ای اولین چیزی که لازم دارید، یک گرافیست ماهر است. گرافیست ماهر کسی است که در مورد رنگ ها و طرح ها اطلاعات زیادی دارد و می تواند بهترین محتوا را در قالب یک تراکت از نظر معنی، بار انرژی، مفهوم و جذابیت بگنجاند.

در ضمن به خاطر داشته باشید که طراحی یک تراکت خوب ، گرافیست منتخب شما حتما باید در طراحی های خود نوآوری و خلاقیت داشته باشد و بتواند پیام تبلیغاتی شما به صورتی کاملا هوشمندانه به وسیله یک تراکت به خوبی به مردم جامعه منتقل کند.

بنابراین شرط داشتن یک تراکت خیلی خوب، داشتن یک گرافیست خیلی خوب است. در ضمن توجه کنید که ممکن است کسی فوتوشاپ کار ماهری باشد ولی در عین حال طراح خوبی نباشد.

تراکت حرفه ای

10 نکته اساسی در طراحی یک تراکت حرفه ای

برای طراحی یک تراکت خوب نکاتی وجود دارد که شما می بایست برای رسیدن به این هدف به آنها توجه داشته باشید. نکاتی از قبیل:

  1. داشتن محتوای مناسب
  2. داشتن یک روش عالی برای انتقال پیام اصلی به مشتری
  3. در نظر گرفتن بودجه برای طراحی تراکت
  4. توجه به سایز، جنس کاغذ و تعداد تراکت ها
  5. انتخاب یک گرافیست ماهر و خبره
  6. مشورت گرفتن از کارشناسان حاضر در مجموعه های تبلیغاتی
  7. توجه به نیاز های جامعه
  8. توجه به سادگی و در عین حال شیک بودن تراکت
  9. توجه به تاثیر نماد ها و نشانه ها و عکس های روی تراکت
  10. پرهیز از اضافه گویی
  11. توجه به زمان و مکان توزیع تراکت بین مردم

ویژگی ها و مشخصات یک تراکت منحصر به فرد

مسلما یک تراکت ایده آل و مناسب ویژگی های خاصی دارد که آن را تبدیل به یک تراکت عالی کرده است. برای اینکه در مورد این ویژگی ها بیشتر بدانید ما آنها را برای شما در زیر نام می بریم. ویژگی های طراحی یک تراکت خوب عبارت است از:

  • بر روی یک تراکت مناسب تمامی اطلاعات لازم برای دسترسی به کسب و کار از قبیل شماره تلفن و آدرس، ایمیل و سایت نوشته شده است.
  • بر روی یک تراکت حرفه ای حتما آدرس یکی از شبکه های اجتماعی موجود می باشد.
  • روی یک تراکت خوب می بایست پیام ها به صورت موردی و در قالب بولت نوشته شده باشند.
  • در یک تراکت ایده آل، چند مزیت مهم کالا و خدمات به صورت شفاف و بزرگ نوشته شده است.
  • کلمات موجود روی یک تراکت حرفه ای به صورتی است که از فاصله ی 20 سانتی متری واضح بوده و می توان به راحتی آنها را خواند.
  • بر روی یک تراکت خوب جملات شعاری و اغراق آمیز به هیچ عنوان وجود ندارد.
  • یک تراکت حرفه ای می تواند بسته به نیاز کسب و کار و جامعه، به صورت یک رو یا دو رو تولید شود.
  • یک تراکت خوب اگر گروه هدف خارجی زبان داشته باشد، می بایست اطلاعات روی آن هم به فارسی و هم به انگلیسی درج شود. در غیر این صورت بهتر است تمام اطلاعات روی آن را فقط به همان فارسی بنویسند.
  • یک تراکت ایده آل باید از کد QR بر خوردار بوده تا بتوان از طریق اسکن و اینترنت به اطلاعات کامل آن تراکت به طور کامل دسترسی پیدا کرد.

تراکت حرفه ای

لزوم استفاده از اطلاعات مختصر روی تراکت

به خاطر داشته باشید که اطلاعات روی تراکت حتما باید اصلی ترین اطلاعات باشند همچنین تا می توانید این اطلاعات را مختصر و کوتاه کنید. یادتان باشد که در طراحی یک تراکت خوب باید:

  • بزرگی و کوچکی فونت شما مناسب باشد.
  • محتوا همان چیزی باشد که قرار است آن را به مشتریان ارائه دهید.

به عنوان مثال اگر قرار است برای یک فروشگاه تراکت طراحی کنید، حتما باید تصویر یکی از محصولات روی تراکت وجود داشته باشد.

نحوه چاپ تراکت

شما می توانید با تعیین موارد در طراحی یک تراکت خوب زیر به چاپ تراکت تبلیغاتی خود بپردازید. مواردی از قبیل:

  • مشخص کردن سایز سایز و تیراژ تراکت
  • تعیین هدف از چاپ تراکت
  • استفاده از ریسو گرافی برای چاپ های با تیراژ پایین و کم هزینه در صورت تمایل
  • عدم استفاده از کاغذ گلاسه برای تراکت های A5 و شامل اطلاعات کم
  • انتخاب تراکت 2 رو در ابعاد A4 از جنس گلاسه برای تراکت های شامل اطلاعات زیاد
  • استعلام قیمت از چند شرکت تبلیغاتی و چاپ تراکت
  • بررسی مجدد تصویر تراکت قبل از چاپ برای جلوگیری از پرتی کار
  • چاپ هزار تراکت به عنوان نمونه برای بررسی کیفیت کار چاپخانه

نحوه چاپ تراکت

در نهایت

به خاطر داشته باشید که طراحی یک تراکت خوب می تواند نقش بسزایی در جلب مشتری و افزایش سود شما داشته باشد. بنابراین سعی کنید تراکت خود را به دست بهترین گرافیست سپرده و به بهترین چاپخانه برای چاپ ببرید.

سوالات متداول طراحی یک تراکت خوب

  1. مهم ترین عامل در طراحی یک تراکت حرفه ای و مناسب چیست؟
    در حقیقت وجود یک گرافیست خوب، مهم ترین عامل در طراحی یک تراکت حرفه ای است. تنها یک گرافیست ماهر است که می تواند با استفاده از خلاقیت و هنر خود تراکتی ایده آل را طراحی نماید.
  2. در طراحی یک تراکت ایده آل به چه نکاتی باید توجه کرد؟
    سه فاکتور محتوای مناسب، سایز و نیاز های جامعه مهم ترین نکاتی هستند که در طراحی یک تراکت مناسب باید حتما به آنها توجه کرد. اگر شما بتوانید این سه مورد را در طراحی تراکت خود رعایت کنید در واقع نصف راه را رفته اید.
  3. مشخصات یک تراکت خوب چیست؟
    روی یک تراکت خوب حتما کد QR وجود دارد و می توان با اسکن این کد به اطلاعات کامل آن کسب و کار دسترسی پیدا کرد. روی یک تراکت خوب آدرس، تلفن و صفحات اجتماعی مربوط به آن کسب و کار وجود دارد. در نهایت اینکه یک تراکت خوب می تواند پیام صاحب آن کسب و کار را به بهترین شکل ممکن منتقل می کند.

  • تهران - فلکه دوم صادقیه ، پشت بانک ملت ، خیابان تقدیری ، مجتمع تجاری افتخار ، واحد 2 و 3 ، مجموعه "تیم گرافیک"
    ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه 9:30 صبح الی 19
    پنج شنبه ها 9:30 الی 18
    شماره تماس: 02144044827 - 02144044881 - 02144037023

نماد های سایت
  • logo-samandehi
تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد. کپی رایت 1400 - قدرت گرفته از چاپیروس