سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

راهنمای طراحی ساک خرید

در مجموعه تیم گرافیک، انواع ساک خرید در قالب ها و ابعاد مختلف بصورت های مختلف: عمودی، افقی و مربع در دو جنس گلاسه 170 گرم و کرافت (کاغذ کاهی مانند) قابلیت چاپ دارد. در طراحی و ارسال فایل طرح ساک خرید برای چاپ، نیاز هست تا نکات مهمی را در نظر بگیرید که در این مقاله، سعی کردیم تا راهنمای دقیقی از نحوه طراحی این محصول برای شما ارائه کرده باشیم.

توصیه می شود قبل از مطالعه راهنمای طراحی ساک خرید، راهنمای عمومی طراحی تراکت را مطالعه نمائید. در این مقاله توضیحات کاملی در مورد نوع رنگ انتخابی برای چاپ، حاشیه برش، فونت ها، نکات کلیدی در مورد جنس های متنوع چاپی مثل کرافت و ... وجود دارد که لازم است برای طراحی ساک خرید نیز آن ها را در نظر بگیرید.

رعایت حاشیه برش و خطوط تا و محل چسب در قالب ساک خرید

تمامی محصولات چاپی در مجموعه تیم گرافیک (به غیر از محصولات دارای قالب دلخواه)، دارای ابعاد مشخص به واحد سانتی متر هستند، که در هنگام ثبت سفارش آن محصول در توضیحات قابل مشاهده می باشد. این سایز، سایز دقیق فایل طراحی بوده که مورد تایید مجموعه می باشد و می توانید هنگام ثبت سفارش فایل مورد نظر را بارگذاری کنید.

ابعاد در نظر گرفته شده برای ساک خرید به میزان 2 میلی متر از سایز اصلی قالب از چهار طرف بزرگتر بوده تا بعد از برش از سفیدی در اطراف کار اجتناب شود. در صورتی که طرح شما دارای زمینه تمام رنگی و الگوهای خاصی است، حتما طرح خود را تا انتهای فایل ادامه دهید. البته در قسمت چسب طرحی نباید قرار بگیرد. در ادامه به بررسی دقیق تر این موضوع می پردازیم.

نکات اساسی در طراحی ساک خرید

  • در قسمت مشخص شده در قالب ساک خرید که محل چسب می باشد، به هیچ عنوان از طرح و رنگ استفاده نشود (میزان چسبندگی کاهش یافته و استحکام ساک خرید از بین می رود). صرفا جهت اینکه طرح شما تا انتهای نزدیک لبه چسب مطمئنا چاپ شود و شامل سفیدی نباشد، تا 3 میلی متر طرح خود را تا داخل محدوده چسب امتداد دهید.
  • اگر قالب محصول را از بخش مربوط (در صفحه نهایی سفارش محصول) دانلود کنید، خطوط تا و محل چسب بصورت هاشور خورده مشخص می باشد، کافیست طرح خود را در محدوده کرم رنگ در فایل قالب قرار دهید و خطوط قالب را تماما حذف کرده و خروجی نهایی طرح خود را با فرمت jpg در ابعاد مشخص شده ارسال نمائید.
  • نکته مهم و حائز اهمیت در مورد برش محصولات چاپی در فرم عمومی این است که این برش ممکن است تا 3 میلی متر خطای جابجایی داشته باشد، در نتیجه بهتر است از طرح های قرینه استفاده نکنید. همچنین احتمال خطای جابجایی خطِ تا نیز وجود دارد. فلذا در صورت اهمیت این موضوع، از طرح هایی که نسبت به خطوط تا باید قطع شوند و یا تغییر رنگ دهند اجتناب نمائید.
  • همچنین فاصله 5 میلی متری نوشته ها و لوگو از خطوط برش و خطوط تا برای هرچه بهتر شدن نتیجه چاپی توصیه می شود.
  • در قسمت بالایی قالب ساک خرید، قسمتی با عنوان "لبه برگردان" وجود دارد. این قسمت به داخل ساک خرید تا می شود و پانچ های مربوط به بند ساک خرید از قسمتی دولایه عبور می کند تا استجکام بالاتری داشته باشد. در صورت تمایل به چاپ در این قسمت، نوشته ها، لوگو و طرح های معنا دار را بصورت برعکس و ناخوانا قرار دهید تا بعد از برگردان بصورت صحیح خوانده شود.
  • در قسمت پایین قالب های ساک خرید، مربوط به کف ساک خرید، رنگ و الگوهای ساده طرح را ادامه دهید اما برای نتیجه مطلوب از آوردن نوشته و طرح های پیچیده خودداری کنید. این قسمت بعد از چاپ روی هم خواهد آمد و به عنوان کف ساک خرید در هم قفل می شود و نمای مورد انتظار شما را نخواهد داشت.
  • در ساک خرید های با جنس گلاسه، قابلیت یووی موضعی به عنوان خدمات افزوده وجود دارد که در صورت تمایل به مبلغ نهایی اضافه می شود. فایل طرح یووی، یک فایل دقیقا هم اندازه با فایل طرح چاپی ساک خرید، با زمینه سفید بوده که قسمت هایی که قرار است برجستگی موضعی داشته باشند، با رنگ تماما مشکی در این فایل مشخص می شوند. در صورت تمایل می توانید به مقاله راهنمای طراحی فایل یووی موضعی مراجعه کنید که پیرامون برجستگی در کارت ویزیت ها نکات کاملی ارائه شده است که کاملا مشابه به یووی موضعی در ساک های خرید می باشد.

انواع قالب ساک خرید بصورت یک تکه و دو تکه

ساک های خرید موجود در تیم گرافیک بر مبنای ابعادی که دارند به دو صورت یک تکه و دو تکه ارائه شده اند. قالب های یک تکه، فقط یا یک چسب سرهم شده و یک فایل طرح برای چاپ کل ساک نیاز هست.

اما در فرم های دو تکه، یک قالب کوچکتر صرفا برای یک طرف ساک استفاده می شود و همین قالب در قرینه برای طرف دوم استفاده خواهد شد و از دو طرف چسب خواهد خورد. بصورت پیشفرض، طرح ارسالی شما برای قالب های دو تکه در هر دو طرف محصول چاپ خواهد شد. شما می توانید در صورت تمایل در طرف دوم هیچ چاپی انجام ندهید! و یا با پرداخت هزینه خدمات چاپ متفاوت طرف دوم را انتخاب نمائید.

در ادامه، نمای حدودی ساک خرید طراحی شده بصورت گسترده و نتیجه نهایی ساک خرید آماده در دو سایز مختلف، بصورت یک تکه و دو تکه را مشاهده می کنید.

نمونه طراحی صحیح ساک خرید کاغذی با قالب یک تکه

نمونه طراحی صحیح ساک خرید کاغذی با قالب دو تکه

تفاوت رنگ های چاپی در ساک خرید گلاسه و کرافت

همانطور که ذکر شد ساک های خرید کاغذی در تیم گرافیک در دو جنس گلاسه 170 گرم و کرافت کاهی 130 گرم چاپ می شود.

ساک های خرید از جنس گلاسه، بصورت چاپ افست چهار رنگ صورت گرفته و شما می توانید هر ترکیب رنگی را در این نوع چاپ استفاده نمائید.

در ساک های خرید کرافت، به علت کاهش هزینه ها برای شما مشتریان عزیز، امکان چاپ در 3 حالت، تک رنگ، دو رنگ و چهار رنگ وجود دارد. چاپ چهار رنگ همانند مدل گلاسه، شامل ترکیب تمامی رنگ های چاپی می شود، با این تفاوت مهم که رنگ زمینه کاهی مانند کاغذ کرافت را به عنوان پایه رنگ حتما در نظر بگیرید که رنگ های چاپ با ترکیب با این رنگ، نمود متفاوتی خواهند داشت. این رنگ ها به صورت ترکیبی می توانند جلوه های زیبایی تولید کنند، اما اگر تجربه کافی نداشته باشید ممکن است با خروجی نا مطلوبی مواجه شوید.

در ادامه می توانید نمونه تقریبی از چاپ رنگ های روی کاغذ کرافت را مشاهده کنید.

نمونه چاپ رنگ های مختلف روی کاغذ کرافت

تفاوت چاپ تک رنگ، دو رنگ و چهار رنگ

همانطور که ذکر شد جهت کاهش هزینه ها ساک خرید کرافت به دو صورت تک رنگ و دو رنگ نیز قابلیت چاپ دارد. رنگ های اصلی چاپ افست بدین صورت است:

  • C(cyan) : آبی دریایی
  • M(magenta) : ارغوانی
  • Y(yellow) : زرد
  • K(key) : سیاه

نحوه چاپ افست به این صورت می باشد که برای هر کانال رنگی یک زینک جداگانه ساخته شده و از ترکیب مرکب های رنگی چهار رنگ، تمامی رنگ های چاپی ساخته و چاپ می شود. حال در حالت تک رنگ تنها یک زینک ساخته شده و در حالت دو رنگ دو زینک.

فرضا اگر در حالت تک رنگ تنها از رنگ مشکی استفاده شود، فایل طرح نیز در کد رنگی تمام نقاط، به جز مقادیر مختلف برای k در مدل cmyk از بین 0 تا 100 هیچ مقدار دیگری نباید داشته باشد، وگرنه آن قسمت ها داخل چاپ نمی افتد. (هر قسمت از طرح شما نباید دارای مقدار عددی در سایر رنگ ها باشد، یعنی c=0,m=0,y=0,k=(0-100)). در این شرایط طرح شما می تواند دارای تیرگی و کمرنگی از همان نوع رنگ باشد.

نکته مهم: در صورت انتخاب تک رنگ بصورت ترکیبی (برای مثال قرمز که از ترکیب دو رنگ magenta و yellow در چاپ افست ساخته می شود) شما با ارسال همین فایل که بصورت تک رنگ مشکی طراحی کردید و صرفا با اعلام و انتخاب رنگ قرمز به نتیجه چاپ مطلوب می رسید. زیرا با طرح شما یک زینک صحیح از کانال یک رنگ ساخته می شود و هنگام چاپ از ترکیب دو رنگ و در نتیجه قرمز استفاده می شود.

در حالت دو رنگ کافیست مطابق توضیحات ذکر شده، صرفا از دو کانال رنگی بصورت دلخواه (ترجیحا نزدیک به رنگ انتخابی) استفاده نمائید و در نهایت هنگام ثبت سفارش چاپ رنگ انتخابی خود را اعلام کنید. برای مثال برای چاپ بصورت سرمه ای و قرمز، کد رنگی تمام طرح شما یا در مقدار C-cyan دارای مقدار باشد یا در مقدار M-magenta (اگر قسمتی از طرح شما دارای هر دو رنگ باشد ممکن است نتیجه مطلوبی ندهد، فلذا ترجیحا در طرح خود از هر رنگ بصورت مجزا و با فاصله از رنگ دیگر استفاده نمائید.)

توصیه می شود به علت پیچیده بودن این موضوع، طراحی خود را به کارشناسان متخصص گرافیکی تیم گرافیک بسپارید. همچنین برای راهنمایی دقیق در صورتی که در هر مورد ابهامی داشتید مشتاقانه منتظر شنیدن صدای گرم شما در دفتر تیم گرافیک هستیم. با ما تماس بگیرید.

  • تهران - فلکه دوم صادقیه ، پشت بانک ملت ، خیابان تقدیری ، مجتمع تجاری افتخار ، واحد 2 و 3 ، مجموعه "تیم گرافیک"
    ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه 9:30 صبح الی 19
    پنج شنبه ها 9:30 الی 18
    شماره تماس: 02144044827 - 02144044881 - 02144037023

نماد های سایت
  • logo-samandehi
تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد. کپی رایت 1400 - قدرت گرفته از چاپیروس