محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
امروزه برای ایجاد یک برنیدنگ قوی و به خاطر سپردن شما در ذهن مخاطب بسیار ضروری و مهم است که یک مجموعه کوچک تا بزرگ برای خود یک علامت انحصاری به نام لوگو داشته باشند به این دلیل که در عصر ارتباطات امروز با بودن میلیون ها اسم در جلوی مشتری قاعدتا مشتریان شما اسم مجموعه شما را به خاطر نخواهند سپرد. اما تفاوت اینجا حاصل می شود که شما بتوانید برای مجموعه خود یک لوگو از اسم خود بسازید یا یک لوگو به اسم خود اضافه کنید.
تحقیقات نشان داده است که وجود یک شکل در مغز انسان بسیار بیشتر در ذهن مخاطب باقی می ماند تا وجود یک اسم.
در واقع با داشتن یک لوگو می توانید خود را در ذهن مخاطب تثبیت و به برند سازی مجموعه خود کمک کنید. اگر از آن دسته از کسانی هستید که به ضرروت لوگو همچنان اعتقاد ندارید باید عرض کنیم که در 5 سال آینده با توجه به رشد برند ها، کسب و کار شما از چرخه اقتصادی حذف خواد شد!
پس از دریافت اهمیت داشتن یک لوگو برای کسب و کار خود، در ادامه مقاله به بررسی انواع لوگو می پردازیم.
در این مقاله سعی بر این است که اصول طراحی لوگو و انواع لوگو به زبان ساده برای شما مشتریان عزیز تیم گرافیک توضیح داده شود.
در کشور ما طراحی لوگو وسعت زیادی از نظر تنوع و هم از نظر قیمت ها دارد که می تواند تا میلیون ها تومان برای هزینه طراحی یک لوگو استفاده شود.
مورد اول طراحی لوگو که برای مشتریان از همه جذاب تر می باشد استفاده از یک فرم خاص از اسم برند می باشد یعنی به طور مثال مجموعه تیم گرافیک با یک مدل خاص و غیر فونت های مرسوم باز طراحی شود. در این حالت طراحان چاپ تیم گرافیک نام برند شما را گرفته و طی مراحل اتود زنی در کامپیوتر یک سبک از نام برند شما را به صورت خاص در میاورند. که اصولا در عرف بازار به این سبک از طراحی تایپوگرافی اسم گویند.
در این حالت از طراحی لوگو علاوه تایپوگرافی اسم یک المانی از شغل مربوطه در تایپوگرافی تنیده شده و با هم ترکیب می شوند. به طور مثال برای طراحی اسم سالن زیبایی از اسم و یک المان خانم استفاده شده که باعث خروجی زیبایی از طراحی یک لوگو می شود.
در این حالت از یک فونت مرسوم در کنار یک المان مرتبط با شغل استفاده خواهد شد که به دلیل کم هزینه بودن این داستان طرفدار خاص خود را در این دسته بندی خواهد داشت.
یکی دیگر از مواردی که می توان در آن طراحی لوگو انجام داد انتخاب حرف اول اسم می باشد. به طور مثال، مجموعه فروشگاه های زنجیره ای کورش می توان حرف اول کلمه کورش را که K می باشد، به فرم خاصی از اتود زنی درآورد که این سبک از طراحی هم به دلیل ساده بودن بسیار در ذهن مخاطب خواهد ماند.
یکی دیگر از مواردی که باید در طراحی لوگو در نظر گرفت استفاده از رنگ متناسب می باشد.
استفاده از رنگ یعنی باید رنگ انتخابی در طراحی لوگو مرتبط با رنگ سازمانی و مرتبط با مفهوم کار شما انتخاب شود. به طور مثال وقتی یک طراحی لوگو مجموعه درمانی و پزشکی آغاز می شود، بهتر از از رنگ سبز استفاده شود درحالیکه اگر همان لوگو را با رنگ قرمز استفاده کنید بسیار ذهن مخاطب را مخدوش خواهد کرد. (البته استفاده خلاقانه از رنگ ها می تواند تاثیر مثبت بگذارد، اما حتما باید فکر شده و حساب شده عمل کرد.)
استفاده از رنگ سازمانی بعنی اگر شما در مجموعه خود از دکوراسیون با رنگ خاص، یا ست اداری با رنگ خاصی همچون ترکیب رنگ های آبی فیروزه ای و طوسی استفاده می کنید، باید لوگوی خود را هم با همان ترکیب رنگی استفاده کنید.
در مجموع با توجه به مفاهیمی که در مقاله بالا در رابطه با طراحی لوگو آمده است، می توانید با طراحی اصولی یک لوگو شکل زیباتری از کسب و کار خود را ارائه دهید و در ذهن مخاطبان ماندگار شوید.
اگر قصد طراحی لوگو دارید، با شماره تلفنهای02144044827– 02144044881 تماس بگیرید. متخصصان طراح گرافیکی مجموعه چاپ تیم گرافیک با بیش از 15 سال سابقه در صنعت چاپ و طراحی آماده دریافت و انجام سفارشهای شما از سراسر ایران هستند.