سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

هنگام طراحی تراکت تبلیغاتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

4 شهریور 1402

یکی از روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید اقدام به بازاریابی و تبلیغات کنید، طراحی و چاپ تراکت تبلیغاتی است. به صورت کلی استفاده از تراکت تبلیغاتی یک روش بازاریابی مقرون به صرفه و موثر است که می‌توانید از آن برای معرفی کسب و کار خود، معرفی محصولات یا خدمات و... استفاده کنید. 

البته برای این که بتوانید به بهترین شکل ممکن از تراکت‌های تبلیغاتی برای بازاریابی استفاده کنید، نیاز است تا تراکت‌ها به گونه ای طراحی شوند که توجه مخاطب را جلب کند. در همین راستا نیاز است تا برای طراحی تراکت تبلیغاتی به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن تراکت‌های زیبا و خاص را تولید کنید. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکات مهم برای طراحی و چاپ تراکت تبلیغاتی آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

هدف خود را تعیین کنید

در وهله اول برای این که بتوانید یک تراکت تبلیغاتی زیبا و خاص را تولید کنید، نیاز است تا به این سوال پاسخ دهید که هدف شما از طراحی تراکت تبلیغاتی چیست؟ آیا می‌خواهید دیگران را از برند خود آگاه کنید، به دنبال تبلیغ محصول یا خدمات جدید خود هستید یا قصد دارید تا مشتریان خود را به انجام کار خاصی مانند بازدید از وب سایتتان یا تماس با شما تشویق کنید؟

در صورتی که در گام اول هدف خود را برای طراحی و چاپ تراکت تبلیغاتی مشخص کنید، این موضوع به شما کمک می‌کند تا طراحی مناسب را برای تراکت انتخاب کنید.

مخاطب خود را بشناسید

برای این که بتوانید به بهترین شکل ممکن با استفاده از تراکت تبلیغاتی دیگران را جذب کنید، در گام بعدی باید مخاطب هدف خود را بشناسید و اقدام به ایجاد تراکتی کنید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد. 

برای طراحی تراکت باید به سن، جنسیت، علایق و نیازهای آن‌ها توجه داشته باشید. به صورت کلی بررسی و شناخت دقیق مخاطبین هدف در طراحی تراکت تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید در مورد سلیقه‌ها، نیازها و اولویت‌های مخاطبان خود تحقیق کنید تا بتوانید تراکت تبلیغاتی مناسب را طراحی کنید.

طراحی ساده و مینیمالیستی داشته باشید

در سال‌های اخیر، طراحی‌های ساده و مینیمال محبوبیت فوق العاده ای پیدا کرده اند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که برای طراحی تراکت تبلیغاتی، به سراغ طرح‌های ساده و مینیمالیستی بیایید. تراکت‌های تبلیغاتی باید مختصر باشند و خواندن آن‌ها نیز سریع و آسان باشد. به همین دلیل بهتر است تا از فونت‌ها و متن‌های زیاد و تصاویر شلوغ خودداری کنید. همچنین باید تلاش کنید تا ساختار تراکت شما به شکلی باشد که قابل فهم بوده و محتوا و اطلاعات به سرعت قابل درک باشد.

استفاده از تصاویر جذاب

یکی دیگر از مواردی که برای طراحی تراکت تبلیغاتی باید به آن توجه داشته باشید این است که حتماً از تصاویر جذاب در تراکت استفاده کنید. تصاویر می‌توانند تراکت تبلیغاتی شما را زیبا کرده و توجه مخاطب را جلب کند. همچنین حتماً از تصاویر مرتبط با محصول یا خدمات خود استفاده کنید. همچنین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که تصاویری که انتخاب می‌کنید باید پیام مورد نظر شما را به درستی انتقال دهند. پیشنهاد ما این است که از عناصر تصویری مانند آیکون‌ها، نمودارها، نقشه‌ها و نمونه‌های محصول، برای واضح‌تر کردن پیام خود استفاده کنید. 

استفاده از رنگ‌ها

رنگ‌ها تأثیر بسیاری بر جذابیت و قابلیت خواندن تراکت دارند. انتخاب رنگ‌های مناسب و هماهنگ با برند و پیام تبلیغاتی شما، باعث می‌شود تا تراکت تبلیغاتی شما زنده‌تر و جذاب‌تر شود همچنین، برای طراحی حرفه ای به کنتراست رنگ‌ها نیز توجه داشته باشید تا کاربران به منظور خواندن متن‌ها با مشکل مواجه نشوند.

استفاده از فونت‌های مناسب

فونت‌ها نقش مهمی در طراحی تراکت دارند. انتخاب فونت‌های خوانا و مناسب برای متن‌ها و عناوین، در فهم آسان محتوا و ایجاد یک استایل منحصر به فرد در تراکت کمک می‌کند. همچنین، پیشنهاد ما این است که به اندازه و محل قرارگیری فونت‌ها نیز توجه داشته باشید تا قابلیت خوانایی متن‌ها افزایش پیدا کند.

موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که متن تراکت تبلیغاتی شما باید مختصر، آموزنده و واضح باشد. به هیچ عنوان از اصطلاحات فنی یا تخصصی استفاده نکنید و تلاش کنید تا محتوا را در تراکت به شکلی بنویسید که برای مخاطب جذاب باشد.

از Call to Action استفاده کنید

یکی از موضوعاتی که در بازاریابی و تبلیغات وجود دارد، Call to Action است. Call to Action یعنی شما در تبلیغات و بازاریابی خود مخاطبین را برای انجام یک عملیات خاص ترغیب کنید. پیشنهاد ما این است که در تراکت خود حتماً یک Call to Action واضح قرار بدید و به مخاطب خود بگویید که می‌خواهید آن‌ها چه کاری انجام دهند. مثلاً ممکن است از مخاطبین خود بخواهید که از وب سایت شما بازدید کنند، با شما تماس بگیرند یا محصول یا خدمات شما را خریداری کنند.

 تراکت تبلیغاتی را به صورت حرفه ای چاپ کنید

پس از آن با توجه به نکات گفته شده، اقدام به طراحی یک تراکت تبلیغاتی حرفه ای کردید، نیاز است تا فرآیند چاپ تراکت را به یک مجموعه معتبر بسپارید. در صورتی که تراکت تبلیغاتی شما به صورت حرفه ای چاپ شود، این موضوع باعث می‌شود تا تراکت شما کیفیت بالایی داشته باشد و تأثیر گذارتر شود. یکی از برترین مجموعه‌هایی که می‌توانید طراحی و چاپ تراکت خود را به آن بسپارید، مجموعه تیم گرافیک است. شما می‌توانید با کمترین قیمت ممکن چاپ تراکت خود را به تیم گرافیک بسپارید و از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

حرف آخر

در این مطلب شما را با نکات مهم برای طراحی تراکت تبلیغاتی آشنا کردیم و بیان کردیم که برای طراحی و چاپ یک تراکت تبلیغاتی درجه یک نیاز است تا چه مواردی را در نظر بگیرید. بررسی موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک تراکت تبلیغاتی زیبا، تاثیرگذار و جذاب طراحی کرده و از این طریق اقدام به تبلیغات و بازاریابی کنید. در انتها نیز شما را با مجموعه تیم گرافیک آشنا کردیم و بیان کردیم که چگونه می‌توانید چاپ تراکت را به این مجموعه بسپارید.

×
کارایی بهتر در اپلیکیشن
  • آدرس دفتر فروش و طراحی : تهران ، فلکه دوم صادقیه ، برج طلا ، طبقه 8 ، واحد 5
    آدرس دفتر تحویل سفارشات : - تهران ، فلکه دوم صادقیه ، پشت برج طلا ، خیابان تقدیری ، مجتمع تجاری افتخار ، واحد 2 و 3 ، مجموعه "تیم گرافیک"

    ساعت کاری واحد فروش و طراحی : (به جز ایام تعطیل)
    شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 17 بعد از ظهر
    پنج شنبه ها 8 صبح الی 14 بعد از ظهر

    ساعت کاری واحد ارسال و پیگیری سفارشات : (به جز ایام تعطیل)
    شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 19 بعد از ظهر
    پنج شنبه ها 8 صبح الی 16 بعد از ظهر

    شماره تماس : (خط ویژه) 1200 9100 - 021

نماد های سایت
تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد. کپی رایت 1403 - قدرت گرفته از چاپیروس