محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
برای کسب و کار نوظهور خود به روش تبلیغاتی مقرون به صرفه نیاز دارید؟ شاید بر این تصور باشید که بیشتر روشهای تبلیغاتی ارزان قیمت تاثیر کمی بر روی مخاطبان دارند، در صورتی که اینطور نیست. برای مثال فلایر تبلیغاتی یکی از روشهای مقرون به صرفه برای بازاریابی و تبلیغ تاثیرگذار محصول و خدمات شما به حساب میآید. فلایرها در واقع یک اطلاعیه کوتاه از کسب و کار شما هستند و توزیع آنها خیلی گران نخواهد بود. در ادامه این مقاله بیشتر در مورد فلایر تبلیغاتی توضیح میدهیم.
فلایر نیز یکی از برگههای تبلیغاتی است که به شما این امکان را میدهد تا مخاطبان اصلی خود را در محله مورد نظرتان مورد هدف قرار دهید. البته این روش تبلیغاتی به مهارت و خلاقیت زیادی در طراحی نیاز دارد که در این صورت بهتر است از متخصصان و کارشناسان حرفهای حاضر در این حوزه کمک بخواهید.
فلایر تبلیغاتی در واقع یک روش بازاریابی ملموس به شمار میآید که انتقال پیام اصلی شما نقش بسیار مهمی دارد. برای تاثیر بیشتر فلایرهای تبلیغاتی کافی است محلی برای آدرس اینترنتی مشتریان خود در نظر بگیرید یا از کدهای QR استفاده کنید تا در نهایت بتوانید تاثیر این روش تبلیغاتی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.
توصیه میکنیم که این فلایرها را در مکانهای مختلفی قرار دهید تا بیشتر در دید مخاطبان قرار بگیرند. به عبارت دیگر باید مطمئن شوید که این فلایرها در جایی قرار میگیرند که مخاطب میتواند هدف شما را درک و مشاهده کند. در آخر اینکه فلایر تبلیغاتی یک ابزار بازاریابی است که به طور معمول برای فعالیتهای تبلیغاتی در انواع بازارها توزیع میشود.
در حال حاضر طیف گستردهای از دامنه بازاریابی بر عهده این روش تبلیغاتی است. فلایرها تبلیغاتی سنتی بر روی کاغذ چاپ میشوند. با این حال فلایرهای دیجیتالی نیز وجود دارند که توسط مشاغل مختلف برای اعلام معاملات، تبلیغات، عرضه محصولات و موارد مشابه به صورت آنلاین استفاده میشوند.
به هنگام طراحی یک فلایر تبلیغاتی یا چاپ تراکت اولین چیزی که باید از خود بپرسید دلیل این کار است. به زبان ساده باید بدانید که چرا میخواهید این روش تبلیغاتی را برای کسب و کار خود پیاده کنید؟ از آنجایی که فلایرهای تبلیغاتی نه تنها اطلاعاتی را منتشر میکنند، بلکه افراد را متقاعد خواهند کرد که ایده موجود در مطالب را نیز باور کنند یا حداقل به آنها علاقهمند شوند.
لازم است که مطمئن شوید که فلایر تبلیغاتی شما به طور دقیق براساس اهداف اصلی شما پیش میرود. همانطور که گفتیم تمام روشهای تبلیغاتی به دلایل خاصی انجام میشوند که برخی از اهداف فلایرهای تبلیغاتی عبارت هستند از:
به عنوان یک ابزار بازاریابی مقرون به صرفه، فلایرهای تبلیغاتی بیشتر توسط کسب و کارها به عنوان بخشی از استراتژیها و فعالیتهای بازاریابی آنها استفاده میشوند. نگران نباشید شما حتی میتوانید این فلایرها را در خانه یا محل خود طراحی کنید و بسازید البته باید ابزار مورد نیاز برای ساخت آنها را داشته باشید.
در ضمن به منظور چاپ نهایی این فلایرها نیز به کمک یک تیم چاپخانه حرفهای نیاز خواهید داشت. در این بخش روشها و مراحل ایجاد یک فلایر تبلیغاتی را به طور خلاصه برای شما شرح میدهیم:
از آنجایی که این 2 روش تبلیغاتی اغلب به جای یکدیگر استفاده میشوند، نمیتوان تفاوت واضحی بین فلایرها و تراکتها تعریف کرد. البته تفاوتهایی وجود دارد که بین همه افراد و کارشناسان به توافق کامل نرسیده است.
با این وجود ما میتوانیم تفاوتهایی را در نحوه استفاده از این 2 روش تبلیغاتی و محصولاتی که آنها توصیف میکنند را تشخیص دهیم. هر طور که آنها را تعریف کنید فلایرها و تراکتها به وضوح بسیار شبیه هستند.
همه ما میتوانیم موافق باشیم که هم تراکت و هم فلایرها برگههای چاپی اطلاعاتی هستند که برای تبلیغات و بازاریابی استفاده میشوند. به طور معمول طراحی آنها بسیار ساده است و بیشتر آنها تنها از ورق کاغذ تشکیل شدهاند که میتوانند به راحتی تا شوند.
البته این برگههای تبلیغاتی برای نگهداری طولانی مدت طراحی نشدهاند، ناگفته نماند فلایرها ممکن است کمی بیشتر از تراکتها دوام بیاورند. چاپ و پخش فلایرها در تعداد زیاد نیز مقرون به صرفهتر از تراکتهای تبلیغاتی خواهد بود. تفاوت بین فلایر و تراکت میتوان خیلی ظریف باشد.
بنابراین اینکه مردم از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده میکنند خیلی معمول و رایج است. با این حال فلایرها در بیشتر مواقع کوتاهتر و سادهتر از برگهها در نظر گرفته میشوند. در ادامه برخی دیگر از تفاوتهای اساسی آنها را به طور خلاصه شرح میدهیم.
فقط طراحی و نحوه چیدمان فلایر تبلیغاتی شما مهم نیست. آنچه که شما در فلایر خود یادداشت میکنید همان چیزی است که بیشتر بر روی مخاطبان شما تاثیر میگذارد. در ادامه این راهنما برخی از دستور العملها فهرست شدهاند که میتوانند به شما کمک کنند تا یک فلایر تبلیغاتی تاثیر گذار داشته باشید.
فلایر باید به شکلی نوشته و طراحی شود که ارزش مرور را داشته باشد. همچنین در مدلهای پیشرفته حتی یکپارچهسازی و سیستمهای خاص نیز استفاده میشود. در این بخش برخی از این دستور العملها را به طور مفصل شرح میدهیم:
اکنون که با فلایرهای تبلیغاتی آشنا شدید و تفاوت یا مزیتهای آنها را نسبت به تراکتهای تبلیغاتی درک کردید، زمان خوبی است برای توسعه کسب و کار خود همین حالا دست به کار شوید. با انتخاب یک محتوا و طرح مناسب میتوانید با قیمتی مقرون به صرفه کسب و کار خود را تبلیغ کنید.