سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

فلایر تبلیغاتی چیست و تفاوت آن با تراکت تبلیغاتی چیست؟

11 اسفند 1401

برای کسب و کار نوظهور خود به روش تبلیغاتی مقرون به صرفه نیاز دارید؟ شاید بر این تصور باشید که بیشتر روش‌های تبلیغاتی ارزان قیمت تاثیر کمی بر روی مخاطبان دارند، در صورتی که اینطور نیست. برای مثال فلایر تبلیغاتی یکی از روش‌های مقرون به صرفه برای بازاریابی و تبلیغ تاثیرگذار محصول و خدمات شما به حساب می‌آید. فلایرها در واقع یک اطلاعیه کوتاه از کسب و کار شما هستند و توزیع آنها خیلی گران نخواهد بود. در ادامه این مقاله بیشتر در مورد فلایر تبلیغاتی توضیح می‌دهیم.

فلایر تبلیغاتی چیست؟

فلایر نیز یکی از برگه‌های تبلیغاتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا مخاطبان اصلی خود را در محله مورد نظرتان مورد هدف قرار دهید. البته این روش تبلیغاتی به مهارت و خلاقیت زیادی در طراحی نیاز دارد که در این صورت بهتر است از متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای حاضر در این حوزه کمک بخواهید.

فلایر تبلیغاتی در واقع یک روش بازاریابی ملموس به شمار می‌آید که انتقال پیام اصلی شما نقش بسیار مهمی دارد. برای تاثیر بیشتر فلایرهای تبلیغاتی کافی است محلی برای آدرس اینترنتی مشتریان خود در نظر بگیرید یا از کدهای QR استفاده کنید تا در نهایت بتوانید تاثیر این روش تبلیغاتی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

توصیه می‌کنیم که این فلایرها را در مکان‌های مختلفی قرار دهید تا بیشتر در دید مخاطبان قرار بگیرند. به عبارت دیگر باید مطمئن شوید که این فلایرها در جایی قرار می‌گیرند که مخاطب می‌تواند هدف شما را درک و مشاهده کند. در آخر اینکه فلایر تبلیغاتی یک ابزار بازاریابی است که به طور معمول برای فعالیت‌های تبلیغاتی در انواع بازارها توزیع می‌شود.

اهداف فلایر تبلیغاتی

در حال حاضر طیف گسترده‌ای از دامنه بازاریابی بر عهده این روش تبلیغاتی است. فلایرها تبلیغاتی سنتی بر روی کاغذ چاپ می‌شوند. با این حال فلایرهای دیجیتالی نیز وجود دارند که توسط مشاغل مختلف برای اعلام معاملات، تبلیغات، عرضه محصولات و موارد مشابه به صورت آنلاین استفاده می‌شوند.

به هنگام طراحی یک فلایر تبلیغاتی یا چاپ تراکت اولین چیزی که باید از خود بپرسید دلیل این کار است. به زبان ساده باید بدانید که چرا می‌خواهید این روش تبلیغاتی را برای کسب و کار خود پیاده کنید؟ از آنجایی که فلایرهای تبلیغاتی نه تنها اطلاعاتی را منتشر می‌کنند، بلکه افراد را متقاعد خواهند کرد که ایده موجود در مطالب را نیز باور کنند یا حداقل به آنها علاقه‌مند شوند.

لازم است که مطمئن شوید که فلایر تبلیغاتی شما به طور دقیق براساس اهداف اصلی شما پیش می‌رود. همان‌طور که گفتیم تمام روش‌های تبلیغاتی به دلایل خاصی انجام می‌شوند که برخی از اهداف فلایرهای تبلیغاتی عبارت هستند از:

  • معرفی یک فعالیت خاص، رویداد یا گردهمایی اجتماعی
  • به منظور ایجاد آگاهی در مورد یک کسب و کار و معرفی آن در بازار هدف
  • ایجاد یک معرفی‌نامه تبلیغاتی از یک شخص و حمایت از او
  • به منظور جلب توجه افرادی که دوست دارند بخشی از یک سازمان، تیم یا یک شرکت باشند
  • ارائه اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات جدید یک کسب و کار
  • ارائه اطلاعات به روز شده از یک شرکت یا موسسه تجاری
  • اعلام حمایت و طرفداری از یک سیاست، مذهب، اخلاق یا برخی دیگر از حقوق
  • اعلام معاملات ویژه که افراد می‌توانند تنها برای مدت محدودی آنها را انجام دهند

چگونه یک فلایر تبلیغاتی طراحی و تولید کنیم؟

به عنوان یک ابزار بازاریابی مقرون به صرفه، فلایرهای تبلیغاتی بیشتر توسط کسب و کارها به عنوان بخشی از استراتژی‌ها و فعالیت‌های بازاریابی آنها استفاده می‌شوند. نگران نباشید شما حتی می‌توانید این فلایرها را در خانه یا محل خود طراحی کنید و بسازید البته باید ابزار مورد نیاز برای ساخت آنها را داشته باشید.

در ضمن به منظور چاپ نهایی این فلایرها نیز به کمک یک تیم چاپخانه حرفه‌ای نیاز خواهید داشت. در این بخش روش‌ها و مراحل ایجاد یک فلایر تبلیغاتی را به طور خلاصه برای شما شرح می‌دهیم:

  • هدف از ایجاد و ساخت فلایر تبلیغاتی خود را مشخص کنید
  • مخاطبان هدف خود را بشناسید و آنها را تحت نظر بگیرید
  • از فعالیت‌های بازار حاضر در محدوده جغرافیایی که قصد دارید به آن نفوذ کنید آگاه شوید
  • بررسی‌های لازم را انجام دهید تا درک کنید که چگونه با تولید محتوایی مفید می‌توانید مخاطبان کسب و کار خود را جذب کنید، نیازهای مشتریان را برطرف کنید و درصد توجه و نظر متقاضیان را افزایش دهید
  • طرح فلایر تبلیغاتی خود را پیش‌نویس کنید
  • از الگوهای آماده برای ایجاد طرح آگهی تبلیغاتی خود استفاده کنید با یکی از این الگوهای آماده را از ابتدا براساس نظر و ایده خود توسعه دهید
  • محتوا و طرح دلخواهتان که از اول در نظر داشتید را در طرح فلایر تبلیغاتی قرار دهید
  • خروجی خود را ارزیابی کنید و در صورت لزوم تغییراتی در آن به وجود آورید
  • فلایر خود را با کمک یک چاپخانه حرفه‌ای بر روی تخته یا هر وسیله‌ دیگری چاپ کنید

تفاوت فلایر تبلیغاتی و تراکت تبلیغاتی در چیست؟

از آنجایی که این 2 روش تبلیغاتی اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، نمی‌توان تفاوت واضحی بین فلایرها و تراکت‌ها تعریف کرد. البته تفاوت‌هایی وجود دارد که بین همه افراد و کارشناسان به توافق کامل نرسیده است.

با این وجود ما می‌توانیم تفاوت‌هایی را در نحوه استفاده از این 2 روش تبلیغاتی و محصولاتی که آنها توصیف می‌کنند را تشخیص دهیم. هر طور که آنها را تعریف کنید فلایرها و تراکت‌ها به وضوح بسیار شبیه هستند.

 همه ما می‌توانیم موافق باشیم که هم تراکت و هم فلایرها برگه‌های چاپی اطلاعاتی هستند که برای تبلیغات و بازاریابی استفاده می‌شوند. به طور معمول طراحی آنها بسیار ساده است و بیشتر آنها تنها از ورق کاغذ تشکیل شده‌اند که می‌توانند به راحتی تا شوند.

البته این برگه‌های تبلیغاتی برای نگهداری طولانی مدت طراحی نشده‌اند، ناگفته نماند فلایرها ممکن است کمی بیشتر از تراکت‌ها دوام بیاورند. چاپ و پخش فلایرها در تعداد زیاد نیز مقرون به صرفه‌تر از تراکت‌های تبلیغاتی خواهد بود. تفاوت بین فلایر و تراکت می‌توان خیلی ظریف باشد.

سه تفاوت میان فلایر و تراکت‌های تبلیغاتی

بنابراین اینکه مردم از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می‌کنند خیلی معمول و رایج است. با این حال فلایرها در بیشتر مواقع کوتاه‌تر و ساده‌تر از برگه‌ها در نظر گرفته می‌شوند. در ادامه برخی دیگر از تفاوت‌های اساسی آنها را به طور خلاصه شرح می‌دهیم.

  • فلایرها به طور معمول تک صفحاتی هستند که ممکن است فقط در یک طرف چاپ شوند اما تراکت‌ها به طور معمول تا می‌شوند و ممکن است از چندین صفحه تشکیل شوند.
  • یک فلایر در بیشتر مواقع بر روی یک پیام ساده با طرحی دلنواز تمرکز می‌کند. در ضمن این روش تبلیغاتی بیش از هر چیزی بر روی حداقل جزئیات متمرکز است. تراکت‌ها به طور معمول دارای محتوای نوشتاری و تصاویر بیشتر هستند.
  • براساس گزارشات به دست آمده فلایرها به طور معمول ارزان‌تر از تراکت‌ها هستند زیرا سایز آنها کوچک‌تر است. همچنین طرح‌های ساده آنها باعث کاهش قیمت می‌شود. مسئله دیگری که در قیمت این برگه‌های تبلیغاتی تاثیر دارد، چاپ آنها بر روی کاغذهایی با کیفیت پایین است. تراکت‌ها به طور معمول هزینه بیشتری دارند، اما اغلب برای بازاریابی هدفمندتری استفاده می‌شوند. به خاطر داشته باشید تراکت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای مدت طولانی‌تر ماندگاری و دوام داشته باشند.

چه نوع محتوایی برای فلایر تبلیغاتی خوب است؟

فقط طراحی و نحوه چیدمان فلایر تبلیغاتی شما مهم نیست. آنچه که شما در فلایر خود یادداشت می‌کنید همان چیزی است که بیشتر بر روی مخاطبان شما تاثیر می‌گذارد. در ادامه این راهنما برخی از دستور العمل‌ها فهرست شده‌اند که می‌توانند به شما کمک کنند تا یک فلایر تبلیغاتی تاثیر گذار داشته باشید.

فلایر باید به شکلی نوشته و طراحی شود که ارزش مرور را داشته باشد. همچنین در مدل‌های پیشرفته حتی یکپارچه‌سازی و سیستم‌های خاص نیز استفاده می‌شود. در این بخش برخی از این دستور العمل‌ها را به طور مفصل شرح می‌دهیم:

  • عنوان یا تیتر خود را به اندازه کافی بزرگ بنویسید تا مردم با یک نگاه متوجه شوند که آگهی شما مربوط به چه چیزی است. از سبک‌ها و طرح‌هایی استفاده کنید که قوی و جذاب باشند. در برخی موارد حتی از فلایرها به عنوان کارت دعوت نیز استفاده می‌کنند.
  • نام تجاری و تصویر لوگو شرکت یا کسب و کار خود را به لحن و مدلی استفاده کنید که مرتبط به حرفه شما باشد. در صورتی که کسب و کار شما یک شعار یا عبارت منحصر به فرد معروف دارد، پس آن را در طرح آگهی تبلیغاتی خود قرار دهید.
  • به شما پیشنهاد می‌شود که یک فراخوان برای اقدامات مهم کسب و کارتان را در فلایر بگنجانید تا بتوانید مخاطبان خود را در کارهای بعدی نیز راهنمایی کنید. برای این کار کافی است یک کوپن یا شرایط ویژه‌ای برای معاملات در نظر بگیرید و آن را در فلایر ذکر کنید. توصیه می‌کنیم برای گرفتن ایده به فلایرهای تبلیغاتی تجاری نگاهی بیندازید.

سخن آخر

اکنون که با فلایرهای تبلیغاتی آشنا شدید و تفاوت یا مزیت‌های آنها را نسبت به تراکت‌های تبلیغاتی درک کردید، زمان خوبی است برای توسعه کسب و کار خود همین حالا دست به کار شوید. با انتخاب یک محتوا و طرح مناسب می‌توانید با قیمتی مقرون به صرفه کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

×
کارایی بهتر در اپلیکیشن
  • آدرس دفتر فروش و طراحی : تهران ، فلکه دوم صادقیه ، برج طلا ، طبقه 8 ، واحد 5
    آدرس دفتر تحویل سفارشات : - تهران ، فلکه دوم صادقیه ، پشت برج طلا ، خیابان تقدیری ، مجتمع تجاری افتخار ، واحد 2 و 3 ، مجموعه "تیم گرافیک"

    ساعت کاری واحد فروش و طراحی : (به جز ایام تعطیل)
    شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 17 بعد از ظهر
    پنج شنبه ها 8 صبح الی 14 بعد از ظهر

    ساعت کاری واحد ارسال و پیگیری سفارشات : (به جز ایام تعطیل)
    شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 19 بعد از ظهر
    پنج شنبه ها 8 صبح الی 16 بعد از ظهر

    شماره تماس : (خط ویژه) 1200 9100 - 021

نماد های سایت
تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد. کپی رایت 1403 - قدرت گرفته از چاپیروس