محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
در هر کسب و کاری که مشغول هستید بدون شک هر تعداد متقاضی و مشتری داشته باشید باز هم به فکر توسعه کسب و کار و مشتریان خود خواهید بود. یکی از بهترین روشها که هنوز هم پاسخگو نیاز تبلیغاتی شما است، چاپ تراکت و پخش آن در مناطق مختلف شهر خواهد بود.
تراکت چاپ شده خود را به روشهای مختلفی میتوانید توزیع کنید تا در اختیار افراد متقاضی قرار بگیرد. علاوه بر توزیع دستی تراکت شما میتوانید این تراکتهای تبلیغاتی را بر روی دیوار بچسبانید تا برای مدت طولانیتری بر روی دیوار و در معرض دید قرار داشته باشند.
اما سوالی که اینجا پیش میآید مربوط به نحوه چسباندن این تراکتها است. در واقع از چه نوع چسبی برای این تراکتها باید استفاده کرد؟ در ادامه شما را با روشهای مختلف چسباندن تراکت به دیوار آشنا خواهیم کرد.
بدون شک با اهمیت تراکت تبلیغاتی در توسعه کسب و کار و تعداد متقاضیان یا مشتریان آشنا هستید و میدانید که افراد با مشاهده این تراکتها راحتتر میتوانند به کسب و کار شما دست یابند. در واقع این تراکتها میتواند روشی برای معرفی تاثیرگذار هر کسب و کاری به شمار آیند.
برخی از کارشناسان بازاریابی توصیه میکنند که تراکتهای تبلیغاتی خود را بر روی زمین بچسبانید یا اینکه آنها را در کیسههای نایلون خرید افراد یا زیر برف پاککن آنها قرار دهید.
همه این روشها شاید تاثیرگذار باشند اما هیچ از آنها به خوبی چسباندن تراکت بر روی دیوار نیست زیرا در این صورت تراکت شما برای مدت طولانیتر سر جای خود باقی میماند و افراد بیشتری آن را میبینند.
تنها در صورتی که تراکت خود را بر روی دیوار بچسبانید افراد به آن توجه بیشتری خواهند داشت زیرا در موارد دیگر آن را همانند یک کاغذ باطله دور میاندازند.
برای مثال اگر تراکت خود را لای درب منازل بگذارید، افراد ساختمان شاید بدون توجه به متن تراکت آن را به سطل زباله بیندازند اما تراکت روی دیوار جای امنی دارد و حتی بهتر از سایر مکانها نظر متقاضیان را به سمت خود جذب میکند.
هدف شما از پخش تراکت تبلیغاتی چیست؟ قصد معرفی چه نوع خدمات یا محصولاتی را دارید؟ با توجه به پاسخ این پرسشها میتوانید تصمیم بگیرید که تراکت شما باید مدتی طولانی بر روی دیوار باقی بماند یا اینکه تنها طی مدت زمان معینی به تبلیغ و توسعه خدمات و محصولات خود نیاز دارید.
برای مثال اگر قصد دارید تئاتر خود را تبلیغ کنید، کافی است تراکتهایی طرح و چاپ کنید که مدت اعتبار مشخصی داشته باشند و لازم نیست این تراکتها را با چسب خیلی قوی بر روی دیوار بچسبانید. زیرا به هر حال تاریخ اکران تئاتر شما تمام میشود و وجود این تراکتها الزامی نخواهد بود.
اما در صورتی که مغازه یا شرکت خدماتی خود را معرفی و تبلیغ میکنید بهتر است از چسبی برای چسباندن تراکت تبلیغاتی استفاده کنید که خیلی قوی و با دوام باشد. در این صورت تراکت شما به راحتی از دیوار جدا نمیشود و شما برای مدتی طولانی میتوانید به جذب مشتریان خود ادامه دهید.
بعد از اینکه هدف دقیق خود مشخص کردید باید رفت و آمد افرادی که امکان دارد به مشتری شما تبدیل شوند را در نظر بگیرید و محاسبه کنید که کدام خیابان و منطقه میتواند گزینه خوبی برای چسباندن تراکت تبلیغاتی شما به شمار آید. در نهایت بعد از اینکه خیابان مورد نظر را پیدا کردید، باید دیوارهایی مناسب با فاصله متناسب را انتخاب کنید.
از آنجایی که چسب سیریش یکی از بهترین و محکمترین چسبها برای چسباندن تراکت به دیوار است ولی کمی دردسر و کثیفکاری به همراه دارد، باید دقت کنید که تراکت خود را بر روی هر دیوار نچسبانید زیرا در صورتی که مالک ساختمان از کثیفی به کار آمده ناراضی باشد، میتواند از شما شکایت کند.
بدین ترتیب چسب سیریش برای دیوارهای عمومی که به طور معمول مخصوص تبلیغات و تراکت هستند گزینه بهتری خواهد بود. اما این مسئله نباید شما را از پخش تراکت تبلیغاتی کسب و کارتان ناامید کند. فقط کافی است در انتخاب دیوار و محل چسباندن تراکت خود دقت به خرج دهید.
یکی دیگر از چسبهای خوب و محکمی که برای چسباندن تراکت به دیوار کاربرد دارند، اسپریهای مخصوص این کار هستند. اسپریها به مراتب از چسب سیریش بهتر خواهند بود زیرا بدون هیچ دردسری شما میتوانید طی مدت زمان کوتاهی تراکت خود را به دیوار بچسبانید.
در ضمن اسپریها برعکس چسب سیریش هیچ کثیفی به بار نمیآورند و خیلی سریع تراکت شما را به دیوار میچسبانند. اما ماندگاری تاثیر اسپریها خیلی زیاد است، از این رو به دلیل ثبات و دوام بالای این روش چسباندن تراکت شما باید به دیوار مورد نظر و عوامل مهم برای شهرداری نیز توجه کنید.
به طور حتم تا به حال از چسب کاغذی استفاده کردهاید و میدانید که این چسبها برای آب و هوا سرد و بارای یا حتی بادی گزینه مناسبی نخواهند بود. به زبان ساده چسبهای کاغذی نسبت به اسپریهای مخصوص و چسب سیریش توانایی کمی در ثابت نگهداشتن تراکت تبلیغاتی شما خواهند داشت.
با این وجود این ناتوانی چسب کاغذی شاید به نظر شما یک عیب باشد، اما در واقع حسن چسب کاغذی به بیثباتی و ناتوانی آن برمیگردد. در صورتی که قصد دارید تراکت خود را در محل نصب کنید که تنها برای مدتی کوتاه بر روی دیوار مشاهده شود بهترین گزینه شما چسب کاغذی است.
این روش چسباندن تراکت با چسب کاغذی بیشتر برای کسانی مناسب است که قصد دارند تراکت خود را بر روی دیوار کنار آیفون منازل بچسبانند. با این کار افراد ساختمان به هنگام رفت و آمد متوجه این تراکت میشوند و به راحتی میتوانند آن را از دیوار جدا کنند و همانند یک کارت ویزیت در دست داشته باشند.
البته برخی از افراد یا اهالی ساختمان نیز شاید تراکت شما را از دیوار جدا کنند و بر روی زمین بیندازند اما به هر حال این شما هستید که با توجه به نوع طراحی تراکت خود میتوانید نظر مخاطب را به سمت کسب و کارتان جذب کنید. هر چه طراحی شما بهتر باشد به طور حتم مشتریان بیشتری به سمت حرفه شما جذب میشوند.
در نهایت میتوان گفت شما برای توسعه حرفه و کسب و کار خود به یک روش تبلیغاتی موثر نیاز دارید که چاپ تراکت تبلیغاتی هنوز یکی از بهترین روشها برای معرفی انواع کسب و کارها به حساب میآید. ناگفته نماند تنها چاپ تراکتها هدف اصلی شما نیست بلکه باید برای توزیع آنها نیز استراتژی مشخصی در نظر داشته باشید.
همانطور که در این مقاله گفتیم چسباندن تراکتهای تبلیغاتی بر روی دیوار یکی از بهترین روشهای توزیع تراکت است، بنابراین درنگ نکنید و تراکت دلخواه خود را در نظر بگیرید. سفارشی برای طراحی و چاپ آن به ثبت برسانید و در نهایت آن را با کمک یکی از چسبهای ذکر شده در بخشهای قبلی، بر روی دیواری مناسب بچسبانید.