محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی که از زمانهای گذشته وجود داشته و طرفداران زیادی را جذب خود کرده است، تراکت تبلیغاتی خواهد بود. از آنجایی که هر کسب و کار با توجه به هدفی که دارد باید این برگههای چاپی را به اشکال مختلف به چاپ برساند، ما نیز قصد داریم شما را بیشتر با انواع این برگههای چاپی و نوع کاربرد آنها آشنا کنیم.
از جمله اصلیترین و مهمترین این برگههای چاپی تراکتهای تبلیغاتی و کاتالوگها هستند که کاربرد و حتی شکل ظاهری آنها با یکدیگر فرق دارد. با چاپ تراکت شما در واقع برای کسب و کار خود تبلیغ میکنید اما با چاپ کاتالوگ شما محصولات خود را به طور دقیق شرح میدهید تا مشتری با خیالی آسوده و اطلاعات کامل خرید خود را نهایی کند. با ما همراه باشید تا با اصلیترین تفاوتهای تراکتهای تبلیغاتی و کاتالوگها آشنا شوید.
همانطور که از نام این برگه چاپی مشخص است، شما با کمک و چاپ تراکتهای تبلیغاتی کسب و کار خود را به سایرین معرفی میکنید. تراکت تبلیغاتی برگه چاپی تک صفحهای است که به طور معمول رنگی و روغنی خواهد بود تا افراد بیشتری را به سمت خود جذب کند. البته که جنس این نوع تراکتها به خواسته شما بستگی دارد.
تراکتهای تبلیغاتی حاوی پیام تبلیغاتی هستند که کسب و کار شما را به صورت خلاصه و به مفیدترین شکل ممکن معرفی میکند. در ضمن اطلاعات تماس کسب و کار شما نیز درون همین تراکتها ذکر میشود تا افراد متقاضی بتوانند در همان لحظه با شما ارتباط برقرار کنند.
توجه داشته باشید در تراکتهای تبلیغاتی موضوعات مختلفی همانند تخفیفهای ویژه، افتتاحیه، نوآوری یک محصول جدید یا روی کار آمدن لاینی نوین به خدمات یک کسب و کار را شامل میشوند. بنابراین بهترین روش برای اطلاعرسانی عمومی چاپ همین تراکتها است.
شاید با خود فکر کنید با توسعه تکنولوژی و روشهای تبلیغاتی دیجیتالی دیگر به چاپ این نوع تراکتها نیازی نیست، در حالی که باید در نظر داشته باشید تراکتهای تبلیغات بر روی جذب مشتری و تشویق آنها به استفاده از خدمات شما بیشترین تاثیر و سریعترین اثر را دارد. پس آنها را دست کم نگیرید.
اگر قصد خرید مبل داشته باشید و به مرکز و بازار مبل بروید، به طور حتم با تنوع بالایی از انواع مبلها، چوبها و پارچههای مبلی روبهرو میشوید که انتخاب مبل را برای شما سخت میکند. البته یک مبل فروشی نمیتواند تمام نمونه کارهای خود را در مغازه یا پشت ویترین قرار دهد. پس راه حل چیست؟
در این صورت بیشتر کسب و کارها دفترچه کاملی از انواع محصولات موجود خود تهیه میکنند که ویژگیها، رنگبندی، طرحها و جنسهای مختلف کالای مورد نظر را نمایش میدهد که به این دفترچه معرفی انواع محصولات موجود در فروشگاه و مغازه مورد نظر کاتالوگ گفته میشود.
برای مثال مبل فروشی منتخب شما نیز کاتالوگی از انواع مبلهای موجود خود در اختیار شما قرار میدهد تا با بررسی کامل این کاتالوگ و محاسبه قیمت هر یک از مبلهای انتخابی خود بتوانید مناسبترین و شیکترین مدل مبل را برای منزلتان انتخاب و خریداری کنید.
ناگفته نماند کاتالوگها تنها به معرفی محصولات یک مغازه یا فروشگاه منتهی نمیشود بلکه کارخانههای بزرگ نیز برای ارائه اطلاعات کاملی از محصولات تولیدی خود کاتالوگ چاپ میکنند و در اختیار مشتریان یا تاجران و بازرگانان قرار میدهند. کاتالوگ کارخانههای تولیدی به 2 زبان فارسی و انگلیسی طراحی و چاپ میشود.
در بخشهای قبلی کارایی تراکتهای تبلیغاتی را برای شما شرح دادیم و در مورد مفهوم کاتالوگ نیز صحبت کردیم. به طور حتم با مطالعه بخشهای گذشته تا زیادی از تفاوت این برگه چاپی پرکاربرد و موثر باخبر شدید ولی قصد داریم در بخشهای بعدی این مقاله اصلیترین تفاوتهای موجود میان تراکت و کاتالوگ برای به طور مفصل شرح دهیم.
تراکتهای تبلیغاتی همانطور که از نام آنها مشخص است برای تبلیغ یک کسب و کار یا اطلاعرسانی رویدادی مهم چاپ و توزیع میشوند در حالی کاتالوگها با هدف معرفی انواع محصولات موجود در حوزه یک کسب و کار به چاپ میرسد و در اختیار افرادی قصد خرید نهایی دارند قرار داده میشود.
میتوان کاتالوگها مرحله بعد از چاپ تراکتهای تبلیغاتی خواهد بود. در ابتدا مشتریان با کمک این تراکتهای تبلیغاتی به خرید محصول مورد نظر تشویق میشوند و به فروشگاه یا مرکز تبلیغ شده سر میزنند و با مشاهده کاتالوگ آنها خرید خود را نهایی میکنند. بنابراین کاتالوگها نیز در اصل فروش محصول و ارائه خدمات ارزش بالایی دارند.
پیش از این نیز گفتیم تراکتها روشی برای معرفی یک کسب و کار هستند تا مشتریانی که هیج اطلاعی از آن کسب و کار ندارند را تا حدودی با شرایط آن فروشگاه یا سالن زیبایی آشنا کنند. در حالی که کاتالوگ برای کمک به مشتری در انتخاب محصول یا خدمات مورد نظر او کمک میکند.
تراکت در واقع اولین قدم برای تبلیغ محصول و خدمات یک کسب و کار است در حالی که کاتالوگ محصولات موجود در یک فروشگاه یا کارخانه را با اطلاع دقیق در اختیار مشتری قرار میدهد که به قصد نهایی کردن خرید خود به آن مرکز وارد شده است.
در نهایت اینکه کاربرد تراکت بیشتر تبلیغاتی و اطلاعرسانی است در حالی کاتالوگ به معرفی محصول و ارائه تنوع بالای محصولات و خدمات حاضر در یک کسب و کار اشاره دارد.
بدونشک زمانی که در خیابان قدم میزنید با تک برگهایی از تراکتهای تبلیغاتی زیادی روبهرو میشوید که در کف خیابان یا پیادهرو قابل مشاهده هستند. تراکتها با توجه به بودجه مالک هر کسب و کار در سایز، رنگبندی، جنس و طرحهای مختلفی به چاپ میرسد.
شما میتوانید تراکت خود را به صورت روغنی با رنگهای جذاب و روشن چاپ کنید یا اینکه از کاغذهای عادی و به رنگ سیاه و سفید کمک بگیرید. در ضمن سایز تراکتهای تبلیغاتی به طور معمول آ 5 خواهد بود. در حالی که کاتالوگها همانند یک دفترچه سنگین و بزرگ هستند.
در ضمن به طور معمول جنس برگه چاپی کاتالوگها از کاغذی مرغوب و جذاب است زیرا کاتالوگها برای مدتی طولانی در محیط فروشگاه یا دفتر مرکزی یک کارخانه باقی میماند. به عبارت دیگر کاتالوگ محصولات موجود در یک کسب و کار یک بار برای همیشه چاپ میشود بنابراین باید کیفیت خوبی داشته باشد.
تا به اینجای مقاله بدونشک متوجه شدید که تراکتهای تبلیغاتی تنها حاوی یک پیام تبلیغاتی خاص هستند و اطلاعات کاملی از کسب و کار مورد نظر را ارائه میدهند. در واقع تراکتها تنها لیستی از خدمات و محصولات کسب و کار مورد نظر خواهد بود و تعداد کلمات و محتوای درون آنها بسیار خلاصه و کم است.
اما کاتالوگها بیش از هر چیزی حاوی تصاویر با کیفیتی از محصولات و خدمات هستند. اطلاعات مشخص و دقیقی از هر محصول موجود را ارائه میدهند. در واقع شرح کاملی از محصولات و خدمات موجود در هر کسب و کار را میتوان در کاتالوگ آن کسب و کار به دست آورد.
پیش از این نیز به جنس مرغوب کاتالوگها و اهمیت آنها اشاره کردیم، بنابراین هر کاتالوگ محتوای بیشتری نسبت به تراکتهای تبلیغاتی شامل میشود و حتی باید تصاویری از محصولات و خدمات قابل ارائه نیز در اختیار مشتریان بالقوه قرار دهد.
در نظر داشته باشید کاتالوگها برعکس تراکتهای تبلیغات قابل توزیع نیستند و شما نمیتوانید کاتالوگ یک برند یا فروشگاه را از دست افرادی در خیابان دریافت کنید. اما تراکتهای تبلیغاتی توسط افراد مختلف در سطح شهر توزیع میشوند تا مشتریان را به خرید دعوت و تشویق کنند.
کاتالوگها دفترچههای معرفی محصولات و خدمات یک کسب و کار خواهند بود که تنها با مراجعه به فروشگاه، دفتر مرکزی یا سایر فضاهای مربوط به کسب و کار میتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید. در آخر با مطالعه کاتالوگ یک شرکت، فروشگاه، کارخانه و غیره میتوانید بهترین و مناسبترین محصول و خدمات را برای خود انتخاب و فراهم کنید.
به طور کلی کاتالوگ برگه چاپی نیست که شما بتوانید آن را در خیابان تهیه کنید در حالی تراکتهای تبلیغاتی در سطح شهر خیلی راحت توزیع میشوند و شما را با انواع محصولات و خدمات مختلف کسب و کارهای متنوع آشنا میکنند.
اکنون به طور کامل و مفصل با تفاوت تراکتهای تبلیغاتی و کاتالوگها آشنا شدید و فهمیدید که کاتالوگها در دفاتر فروش انواع کسب و کارها قابل دریافت هستند و در خیابان توزیع نمیشوند. در حالی که تراکتهای تبلیغاتی تنها با هدف تبلیغ انواع کسب و کارها چاپ میشوند و در هر کوچه و خیابان میتوان آنها را مشاهده کرد.
در ضمن متوجه شدید که کاتالوگها جنس مرغوبی دارند و باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند اما تراکتهای تبلیغاتی را میتوان با کیفیت پایین یا متوسط به چاپ رساند. بدینترتیب تصمیم دارید برای کسب و کار خودتان تراکت تبلیغاتی چاپ کنید با به فکر چاپ کاتالوگ هستید؟ در هر صورت درنگ نکنید و همین حالا سفارش خود را با تمام جزئیات مورد نظرتان به ثبت برسانید.