سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

تفاوت بروشور و تراکت تبلیغاتی چیست؟

26 شهریور 1401

با وجود اینترنتی شدن بیشتر کسب و کارها و استفاده از روش‌های دیجیتالی برای معرفی هر محصول یا خدمات، شاید بر این باور باشید که تراکت‌ها و بروشورهای فیزیکی کاربرد چندانی نخواهند داشت. در حالی که هنوز هم بسیاری از مردم با کمک همین تراکت‌ها و بروشورها اطلاعات اصلی مربوط به کسب و کارهای مختلف را دریافت می‌کنند.

در واقع  همچنان این روش‌های سنتی ارزش خود را دارند. ولی تفاوت این 2 روش تبلیغاتی سنتی و فیزیکی در چیست؟ به نظر شما چاپ تراکت موثرتر است یا اینکه با چاپ بروشور بهتر می‌توان محصول خود را معرفی کرد؟ در ادامه به تفاوت‌های اصلی این 2 روش تبلیغاتی موثر و کم هزینه اشاره خواهیم کرد.

تراکت تبلیغاتی چیست؟

بهتر است قبل از اینکه تفاوت تراکت و بروشور را برای شرح دهیم، به طور کامل در مورد این 2 روش تبلیغاتی نکاتی را ذکر کنیم. در واقع باید با هر یک از مفاهیم برگه‌های تبلیغاتی حاضر آشنا شوید و در نهایت تفاوت آنها را بهتر درک خواهید کرد. تراکت‌های تبلیغاتی همان برگه‌های تک رنگی هستند که در کف خیابان به وفور دیده می‌شوند.

طی یک تراکت تبلیغاتی صاحبان کسب و کارهای مختلف محصول و خدمات قابل ارائه خود را به همراه اطلاعات تماس به طور خلاصه در اختیار افراد متقاضی قرار می‌دهند تا طی مدتی کوتاه کسب و کار خود را رونق دهند و افراد بیشتری را به سمت خود بکشانند.

در نظر داشته باشید برای چاپ این نوع از برگه‌های تبلیغاتی متداول شما لازم نیست هزینه زیادی پرداخت کنید بلکه به روشی مقرون به صرفه بیشترین بازدهی را دریافت خواهید کرد. چاپ و طراحی تراکت‌های تبلیغاتی یکی از روش‌های سنتی ولی موثری است که بیشتر کسب و کارها از آن استفاده می‌کنند.

بروشور چیست؟

اکنون که با تراکت تبلیغاتی به طور کامل آشنا شدید، بهتر است با مفهوم و کارایی اصلی بروشور نیز آشنا شوید. توجه داشته باشید بروشور بیشتر جنبه آموزشی دارد و کمتر قصد تبلیغ خواهد داشت. برای مثال شما کرم خاصی را به فروش می‌رسانید بنابراین برای اینکه افراد را با این کرم خود آشنا کنید، بهتر از روش استفاده از آن را به صورت خلاصه در بروشوری چاپ و طراحی کنید و در اختیار عموم قرار دهید.

با این روش نه تنها حیطه شغلی خود را به گوش عموم مردم می‌رسانید بلکه آنها را با کالا، محصول و خدمات خود آشنا می‌کنید و بهترین اطلاعات آموزشی را در اختیارشان قرار می‌دهید. بروشورها یکی از موفق‌ترین روش‌های تبلیغاتی سنتی هستند که خوشبختانه به توسعه بسیاری از کسب و کارها کمک کرده‌اند.

به عبارت دیگر با چاپ یک بروشور شما به طور غیرمستقیم کسب و کار خود را به افراد متقاضی معرفی می‌کنید و آنها به استفاده از محصول یا خدمات خود تشویق خواهید کرد. در واقع با ارائه یک روش آموزشی یا متفاوت شما عموم مردم را برای استفاده از محصولی مورد نظر آماده می‌کنید.

5 تفاوت اساسی تراکت و بروشورها

براساس تحقیقات به عمل آمده روش‌های تبلیغاتی بسیاری وجود دارند که تاثیرات مثبتی بر روی توسعه هر کسب و کار خواهند داشت ولی 2 مورد از اصلی‌ترین روش‌های تبلیغاتی چاپ و طراحی تراکت و بروشور است که برای توسعه برندینگ نیز بسیار موثر بوده و جزء اصلی‌ترین روش‌های تبلیغاتی محسوب می‌شوند.

تراکت و بروشور هر 2 قصد دارند کسب و کار حرفه‌ای را به عموم مردم بشناسند و آنها به استفاده از این کسب و کار حرفه‌ای تشویق کنند ولی روش‌های جذب مشتری تراکت‌ها و بروشورها با یکدیگر تفاوت دارند. در بخش‌هی قبلی سعی کردیم مفهوم هر یک از روش‌های تبلیغاتی را برای شما شرح دهیم.

با بررسی مفهوم آنها تا حدودی می‌توانید به تفاوت اصلی هر یک از این روش‌های سنتی تبلیغات فیزیکی پی می‌برید. توجه داشته باشید تراکت‌ها در بیشتر مواقع سایز کوچک‌ترین نسبت به بروشورها دارند و تنها برای یک کسب و کار تبلیغ می‌کنند، در حالی که بروشورها به طور معمول برگه‌های بیشتری دارند و نحوه استفاده از  یک محصول را شرح می‌دهند.

شکل ظاهری تراکت‌ها با بروشورها فرق دارد

اولین مسئله و تفاوتی که در میان تراکت‌ها و بروشورها وجود دارد، به شکل ظاهری آنها برمی‌گردد. تراکت‌ها در بیشتر مواقع برگه‌های تکی هستند که به صورت رنگی، روغنی یا مات چاپ و طراحی می‌شوند. در حالی بروشورها همانند یک دفترچه راهنما خواهند بود و تعداد برگه‌های آنها بیشتر است.

البته بروشورها را هم می‌توان به صورت رنگی و روغنی چاپ کرد و هم اینکه می‌توانند سیاه و سفید و مات باشند. در ضمن تراکت‌ها گاهی سایز کوچکی دارند زیرا مطالب کمتری در آنها ذکر می‌شود. این در حالی است که بروشورها در برخی موارد بزرگ هستند زیرا باید دستورالعمل خاصی را در خود جای دهند.

کاربرد  بروشورها آموزشی است

در بخش‌های قبلی تا حدودی به کاربرد هر یک از این روش‌های تبلیغات فیزیکی و سنتی اشاره کردیم و گفتیم تراکت برگه‌ای است که اطلاعات جزئی و البته واضحی از یک کسب و کار را ارائه می‌دهد در حالی که بروشور به صورت یک دستورالعمل خواهد بود و نحوه استفاده از خدمات یا مصرف نوعی محصول را شرح می‌دهد.

توجه داشته باشید تراکت‌های تبلیغاتی تنها بر روی یک پیام کوتاه و کاربردی تمرکز دارند، این در حالی است که بروشورها راهنمایی‌های طولانی‌تری را در اختیار افراد متقاضی قرار می‌دهند. در واقع بروشورها بیش از هر چیزی بر روی راهنمایی کردن مشتریان و افراد متقاضی تمرکز دارند.

سایز تراکت‌های تبلیغاتی کوچک‌تر خواهد بود

شاید در برخی موارد شما تراکت تبلیغاتی را با یک بروشور اشتباه بگیرید زیرا سایز و اندازه آنها خیلی با یکدیگر متفاوت نیست ولی در مقابل باز هم مواردی دیده شده که تراکت‌ها کوچک هستند در حالی بروشورها بزرگ‌تر خواهند بود. به خاطر داشته باشید سایز استاندارد برای تراکت‌های تبلیغاتی آ 5 است.

در مقابل بهترین سایز برای دفترچه‌های بروشور یا حتی بروشورهای تک برگی، آ 4 خواهد بود. از آنجایی که در تراکت‌های تبلیغاتی تنها یک پیام خاص و کوتاه یادداشت می‌شود به فضا و سایز زیادی نیاز نخواهید داشت. اما بروشورها بیشتر جنبه آموزشی دارند و برای ارائه توضیحات لازم به فضا و سایز بیشتر نیاز خواهند داشت.

محتوای بروشورها حجیم‌تر است

از دیگر تفاوت‌های تراکت‌ها و بروشورها نوع محتوای کاربردی در هر یک از آنها خواهد بود. همان‌طور که گفتیم تراکت‌های تبلیغاتی بیشتر قصد دارند یک کسب و کار را به سایرین معرفی کنند و تنها یک پیام تبلیغاتی کوتاه و جزئی را ارائه می‌دهند. البته اطلاعات تماس این کسب و کار را نیز به طور خلاصه یادداشت خواهند کرد.

در ادامه باید گفت بروشورها محتوای بیشتری را ارائه می‌دهند زیرا روش مصرف یا استفاده از خدمات یا محصولات کسب و کار منتخب را به طور خلاصه شرح می‌دهند بنابراین محتوای آنها حجیم‌تر خواهد بود. به طور کلی بروشورها نوعی راهنمای کوتاه برای معرفی محصول یا خدمات یک کسب و کار محسوب می‌شوند.

تراکت‌های تبلیغاتی در خیابان پخش می‌شوند

بدون‌شک برای همه ما پیش آمده که تراکت‌های تبلیغاتی بسیاری در مسیر کوتاهی در اختیارمان قرار داده‌اند. به خصوص در نزدیکی امکان عمومی یا مترو این تراکت‌های تبلیغاتی زیاد پخش می‌شوند. می‌توان گفت بهترین روش برای توزیع تراکت‌های تبلیغات پخش آنها در خیابان‌های عمومی است.

اما بروشورها کمتر در سطح شهر پخش می‌شوند زیرا راهنمای مصرف یک محصول یا کالا خواهند بود، بنابراین در جعبه و کارتون محصول مورد نظر خریداری شده شما می‌توانید اید دفترچه‌های راهنما را مشاهده کنید. به طور کلی بروشورها برای مشتریانی کاربرد دارد که محصولی را خریداری کرده‌اند اما تراکت‌های تبلیغاتی افراد با به مشتری تبدیل می‌کنند تا دست به خرید بزنند.

کیفیت چاپ تراکت‌های تبلیغاتی با چاپ بروشورها یکسان است

شاید به این مسئله فکر کنید که تراکت‌ها چون جنبه تبلیغاتی دارند باید از کیفیت چاپ بهتری برخوردار باشند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند. یا اینکه فکر کنید چون بروشورها برای مشتریانی که خرید خود را تکمیل کرده‌اند چاپ می‌شود باید از کیفیت بهتری برخوردار باشد تا آنها از خرید خود پشیمان نشوند.

توجه داشته باشید کیفیت چاپ و طراحی تراکت‌های تبلیغاتی بروشورهای آموزشی می‌تواند یکسان باشد و لازم نیست از آنها از دیگر باکیفیت‌تر چاپ شود. با توجه به بودجه مالی خود و همچنین سرمایه کسب و کارتان می‌توانید از روش چاپ و طراحی خاصی برای تراکت‌های تبلیغاتی و بروشورها استفاده کنید.

در نهایت اینکه این 2 روش تبلیغاتی موثر و مستقیم، دارای انواع مختلفی روش چاپ و طراحی هستند که به انتخاب، سلیقه، نیاز، معیار و بودجه مشتریان بستگی دارد. پس می‌توان گفت کیفیت چاپ و طراحی تراکت‌ها یکسان خواهد بود و به انتخاب شما تغییراتی در آن ایجاد می‌شود.

سفارش چاپ تراکت و بروشور خود را ثبت کنید

اکنون که با مفاهیم کلی تراکت‌های تبلیغاتی و بروشورهای آموزشی آشنا شدید و تفاوت‌های مهم و کاربردی آنها را درک کردید، قصد چاپ و طراحی کدام یک از این برگه‌ها را خواهید داشت؟ با توجه به هدفی که دارید و با رعایت استانداردهای لازم می‌توانید یکی از این روش‌های سنتی را در پیش بگیرید.

با در نظر گرفتن بودجه مالی خودتان و همچنین نیاز مشتریان خود می‌توانید تراکت تبلیغاتی یا بروشور چاپ کنید و در اختیار مشتریانتان بگذارید. بنابراین همین حالا بهترین زمان برای ثبت سفارش چاپ یک تراکت تبلیغاتی یا بروشور آموزشی خواهد بود. تامل نکنید و سفارش خود را به ثبت برسانید.

 

×
کارایی بهتر در اپلیکیشن
  • آدرس دفتر فروش و طراحی : تهران ، فلکه دوم صادقیه ، برج طلا ، طبقه 8 ، واحد 5
    آدرس دفتر تحویل سفارشات : - تهران ، فلکه دوم صادقیه ، پشت برج طلا ، خیابان تقدیری ، مجتمع تجاری افتخار ، واحد 2 و 3 ، مجموعه "تیم گرافیک"

    ساعت کاری واحد فروش و طراحی : (به جز ایام تعطیل)
    شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 17 بعد از ظهر
    پنج شنبه ها 8 صبح الی 14 بعد از ظهر

    ساعت کاری واحد ارسال و پیگیری سفارشات : (به جز ایام تعطیل)
    شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 19 بعد از ظهر
    پنج شنبه ها 8 صبح الی 16 بعد از ظهر

    شماره تماس : (خط ویژه) 1200 9100 - 021

نماد های سایت
تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد. کپی رایت 1403 - قدرت گرفته از چاپیروس