محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
یکی از مهم ترین و پر بازده ترین روش های تبلیغاتی که برای معرفی محصولات و آشنایی مخاطبان با طرز کسب و کار شما به صورت کامل استفاده می شود کاتالوگ است. اما بسته به نوع کسب و کار این طراحی کاتالوگ می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال در طراحی کاتالوگ برای آرایشگاه ها باید نکاتی رعایت شود که ممکن است لازم نباشد تا در کاتالوگ های فروشگاهی رعایت شوند.
از این رو برای چاپ کاتالوگ به راهنما نیاز داریم که در این مقاله به راهنمای چاپ کاتالوگ برای آرایشگاه می پردازیم.
در چاپ کاتالوگ برای آرایشگاه ابتدا باید از پایه ای ترین مسائل شروع کرده و کم کم کاتالوگ دلخوhه خود را طراحی کنیم. قدم های لازم برای چاپ کاتالوگ عبارت اند از:
در قدم اول باید سایز دلخواه خود را انتخاب نمایید. این انتخاب می تواند بر اساس رقبای شما باشد یا بر اساس کاتالوگ هایی که مرسوم بوده و در حرفه آرایشگاهی و زیبایی دیده می شوند و یا به طور کل بر اساس سلیقه شما طراحی شود. انتخاب با شما است، البته لازم به ذکر است که سایز کاتالوگ خود را طوری در نظر نگیرید که اذیت کننده شود. به عبارت دیگر سایز را بسیار بزرگ یا کوچک انتخاب نکنید که مخاطب در حمل آن یا خواندن آن دچار مشکل شود.
بعد از انتخاب سایز دلخواه به سراغ تعداد صفحه می رویم. تعداد صفحه نباید به گونه ای باشد که محصولاتتان را قرار دهید و هر چه قدر که شد اهمیتی ندارد؛ بلکه باید ابتدا تعداد صفحه مناسب را تعیین کرده و متناسب با آن پر اهمیت ترین محصولات و توضیحات را قرار دهید.
دقت کنید که هدف از کاتالوگ آشنایی با معروف ترین و بهترین محصولات است تا مشتری بتواند با خیال راحت تری به شما اطمینان کند. بهتر است تعداد صفحه نه آن قدر زیاد شود که مانند کتاب به نظر برسد نه آن قدر کم که از جذابیت کاتالوگ کاسته شود. معمولا کاتالوگ های آرایشگاهی حدود 20 صفحه دارند که این مقدار می تواند با احتساب جلد باشد.
یکی از مهم ترین موارد در چاپ کاتالوگ برای آرایشگاه این است که جنس کاغذ را برای چاپ درست انتخاب کنیم. به عنوان مثال هر کاغذ دارای گرماژ(GSM) خاصی بوده که می توانید جهت اطلاعات بیشتر مقاله اهمیت GSM در چاپ کاغذ را مطالعه کنید.
برای تعیین جنس کاغذ باید به تعداد صفحات نیز توجه کنید تا با توجه به تعداد صفحات و جنس وزن آن را تعیین کنید تا مخاطب از دست گرفتن کاتالوگ شما خسته نشود. علاوه بر آن بسته به محل آرایشگاه عموما جنس کاتالوگ را با گرماژ بین 100 تا 200 قرار می دهند تا مخاطب اذیت نشود.
برای گام آخر در راهنمای چاپ کاتالوگ برای آرایشگاه به طراحی کاتالوگ می پردازیم. بهتر است برای طراحی از رنگ پس زمینه تم برند خود استفاده نماییم تا برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار سازیم. همچنین از اصول دیگر طراحی رعایت میزان تصویر و متن در یک صفحه است. یعنی این میزان طوری نباشد که سبب خسته شدن چشم مخاطب شود و یا از طرف دیگر به دلیل زیاد بودن عکس ها مخاطب متن ها را به درستی نخواند.
از طرف دیگر طراحی کاتالوگ آرایشگاهی باید به گونه ای باشد که به مخاطب محصولات را در بهترین حالت معرفی کند. یعنی محصولات باید به گونه ای جذاب و وسوسه کننده بوده و احساس نیاز را به مخاطب القا کنند. جهت اطلاعات بیشتر در زمینه انواع طراحی کاتالوگ می توانید به راهنمای طراحی کاتالوگ مراجعه کنید.
از موارد دیگری که می توانید از آن استفاده نمایید این است که از طراحان حاذق کمک بگیرید. چرا که طراحی و چاپ کاتالوگ از از موارد زمان بر در حوزه چاپ بوده که می تواند بسیار برای فردی که زمان کافی در اختیار ندارد اذیت کننده باشد.. از این رو شما می توانید به راحتی با تماس با کارشناسان مجرب تیم گرافیک از مزایا و خدمات بی نظیر مجموعه تیم گرافیک با بیش از 15 سال سابقه در حوزه انواع چاپ و طراحی برخوردار شوید.
برای اینکه بتوانیم از یکی از پر بازده ترین روش های تبلیغاتی استفاده نماییم لازم است تا بتوانیم گام به گام راهنمای چاپ کاتالوگ برای آرایشگاه را رعایت کنیم. این راهنما به شما دیدی کلی درباره طراحی و چاپ کاتالوگ ارائه کرده و به شما کمک می کند تا بتوانید با این دید کلی بازدهی خود را در زمینه چاپ کاتالوگ آرایشگاهی افزایش دهید.
با این حال لازم به ذکر است که کمک گرفتن از طراحان مجرب می تواند تاثیر به سزایی در بازدهی و فروش شما از طریق کاتالوگ داشته باشد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان تیم گرافیک در ارتباط باشید.