سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

اصول طراحی بنر چاپی

21 آذر 1400

اصول طراحی بنر چاپی چیست؟

اگر به دنبال تبلیغات برای رشد کسب و کار خود هستید، اگر به دنبال به دنبال تبلیغ فعالیت های خود در ابعاد وسیع و بازدهی بالا هستید و در آخر اگر تنها به دنبال پربازده ترین و ماندگار ترین روش تبلیغ می باشید؛ مقصد جست و جوی شما درست همینجاست؛ بنرهای چاپی.  بنر ها در دسته تبلیغات با بالاترین بازدهی و متنوع ترین تبلیغات هستند. بنرهای چاپی در واقع نوعی پوستر به حساب می آیند اما با این تفاوت که در پوستر تبلیغات به نحوی طراحی می شود که سوال برانگیز باشد و ذهن مخاطب را برای کشف پیام مشغول کند اما اصول طراحی بنر چاپی به صورتی است که بنر واضح و کلیدی باشد تا بیشترین تاثیرگذاری را در ذهن مخاطب ایجاد کند. بنرها را می توان از جنس های مختلفی ساخت اما مرسوم ترین آن ها بنرهایی از جنس پی وی سی و کاغذ وینیل هستند.

طراحی بنر چاپی

بنرهای چاپی دارای سایز معینی نیستند و هر طراح می تواند بسته به کاربرد سلیقه شخصی سایز بنر را انتخاب کند اما معمولا سایز بنر چاپی را در سایز هایی از قبیل: 200 در 90 سانتی متر (استندی)، 3 در 1 متر افقی، 2 در 3 متر و 3 در 4 متر در نظر می گیرند.

بنر های چاپی اصولی برای طراحی دارند که بهتر است حتما آن هرا در نظر داشته باشیم. این اصول عبارت اند از:

محل استفاده از بنر چاپی

از مهم ترین فاکتورها در اصول طراحی بنر چاپی محل استفاده آن می باشد. بنر های چاپی از نظر استفاده انواع مختلفی دارد که ازاین انواع مختلف می توان اشاره کرد به:

  • استفاده بر روی بیلبورد
    بنر در معرض دید عموم مردم شهر قرار میگیرد.
  • استفاده در خیابان ها
    این نوع بنر در خیابان ها و اتوبان مورد استفاده قرار می گیرد
  • استفاده در نمایشگاه ها
  • انواع استند ها و ...

پس برای طراحی بنر بعد از انتخاب ابعاد و نوع طراحی مهم ترین فاکتور محل استفاده از بنر است.

محل استفاده از بنر

جنس بنر

بعد از انتخاب محل استفاده باید جنسی مناسب با آن محل استفاده کنیم. به طور مثال بنرهایی که در خیابان ها نصب می شوند بر حسب مدت زمانی که می خواهیم در محل از آنها استفاده کنیم باید از جنس های مقاومی استفاده کنیم که در گذر زمان داری پوسیدگی و یا پارگی نشوند. از مرسوم ترین چنس هایی که می توان در بنرهای چاپی به کار برد می توان اشاره کرد به:

  1. بنر از جنس PVC
    این نوع مواد استحکام بسیار بالایی دارند و مناسب مکان هایی هستند که احتمال پارگی یا پوسیدگی بنر بیشتر است.
  2. بنر از جنس پلاستیک
  3. بنر از جنس وینیل
  4. بنر از جنس مش
  5. بنر از جنس کاغذ
  6. بنر از جنس فابریک

طراحی با کیفیت

برای بیشترین بازدهی باید بنری طراحی شود که به خلاقانه ترین شیوه مفهوم تبلیغاتی شما و برند شما را به ذهن بیننده تزریق کند. از این رو توصیه می کنیم از طراحانی کمک بگیرید تا با ایجاد طرحی بی نظیر رونقی بی نظیر برای کسب و کار و هدف شما ایجاد کنند. تیم مجرب تیم گرافیک با طراحی های تخصصی و خلاقانه می تواند شما را در این مسیر همراهی کند.

ایجاد انگیزه برای تماس

مهم ترین بخش تبلیغات ایجاد انگیزه است. انگیزه برای ارتباط گرفتن با شما تا بتوانید به بهترین نحو مشتری را جذب کنید. در ایجاد بنر چاپی و خلاقانه این امر به خوبی اتفاق می افتد چرا که مخاطب تحت تاثیر تبلیغ شما قرار گرفته و ذهن او ناخودآگاه به شما اعتماد کرده و تحت تاثیر قرار می گیرد. می توانید برای این ایجاد انگیزه از روش هایی نظیر تخفیفات رایج، کارت های قرعه کشی و کارت های هدیه و ... استفاده کنید .

اصل مطلب را کوتاه و خلاقانه برسانید

سعی کنید در بنرهای چاپی پیام خود را خلاصه شده و هماهنگ با بنر برسانید. این امر به خصوص در بنرهای خیابانی تاثیر بسزایی در بازدهی دارد. به این صورت که مخاطب در حال عبور در عرض چند ثانیه متوجه پیام شما شده و تحت تاثیر قرار می گیرد.

اصل مطلب را کوتاه و خلاقانه برسانید

هماهنگی بنر

طراحی و رنگ آمیزی بنر چاپی شما باید به گونه ای باشد تا با پیام تبلیغاتی شما هماهنگی داشته باشد. این گونه با ذهن مخاطب بیشترین ارتباط را گرفته و می توانید بازدهی بسیار خوبی از نصب بنر کسب کنید.

استفاده از لوگو برند سازمان

از مهم ترین بخش های بنر می توان به استفاده از لوگو شخصی اشاره کرد. لوگو ماندگاری پیام شما را بیشتر کرده سبب اصالت بنر شما نیز می شود همچنین در دیده شدن پیام شما تاثیر به سزایی دارد.

سخن پایانی

تبلیغات از لازمه گسترش یک صنعت، سازمان و حتی یک کسب و کار کوچک است. اما تبلیغات روش های مختلفی دارد که می توان از پربازده ترین آنها به بنرهای چاپی اشاره کرد. بنرهای چاپی نوعی از تبلیغات هستند که در مکان های مختلفی نظیر اتوبان ها، خیابان ها ، استند ها و ... نصب می شوند تا به طور غیر مستقیم در ناخودآگاه فرد بیننده تاثیر بگذارند و سبب اعتماد نسبی او به برند شما شوند.

پس از این مرحله بنر شما با طراحی خلاقانه باید انگیزه تماس در مخاطب ایجاد کرده و شما اعتماد نسبی مخاطب را به اعتمادی کامل تبدیل کنید و بتوانید بر او تاثیر بگذارید. بنابراین در بنرهای چاپی حتما باید اطلاعات تماس لوگو و .. را قرار دهید. در ضمن بهتر است هنگام انتخاب ابعاد به نگهدارند بنرر هم توجه داشته باشید تا برند شما به بهترین حالت باقی بماند. تیم تیم گرافیک می تواند شما را در این امر به خوبی یاری دهد.

سوالات متداول اصول طراحی بنر چاپی

  1. در چه حالت باید از بنرها استفاده کرد؟
    شما طبق نوع خدمات می توانید تبلیغ های مختلفی انجام دهید و انتخاب بنرهای چاپی به عنوان تبلیغ یکی از پربازده ترین نوع تبلیغ است که می توانید با کمک طراحان خبره بی نظیر ترین بنرها را طراحی کنید.
  2. ویژگی های یک بنر چاپی خوب چیست؟
    بنر چاپی خوب بنری است که ساده باشد و به طور واضح و خلاقانه پیام خود را برساند و همینطور در بهترین مکان و به بهترین صورت نصب شده باشد و ... شما می توانید برای طراحی بنری بی نظیر از تیم مجرب تیم گرافیک کمک بگیرید.
  3. در طراحی بنر از چه نوع رنگ بندی باید استفاده کرد؟
    رنگ بندی بنرهای چاپی دانشی تخصصی است و بهتر است برای طراحی بنر از طراحان خبره مانند تیم گرافیک کمک بگیرید.

  • تهران - فلکه دوم صادقیه ، پشت بانک ملت ، خیابان تقدیری ، مجتمع تجاری افتخار ، واحد 2 و 3 ، مجموعه "تیم گرافیک"
    ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه 9:30 صبح الی 19
    پنج شنبه ها 9:30 الی 18
    شماره تماس: 02144044827 - 02144044881 - 02144037023

نماد های سایت
  • logo-samandehi
تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد. کپی رایت 1400 - قدرت گرفته از چاپیروس