محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
طراحی و چاپ بروشور یکی از پربازده ترین روش های تبلیغات بوده که می توان در حجم وسیعی آن را پخش نمود. به طور کل بروشور ها از روش های محبوب تبلیغات محسوب شده که هر فردی که صاحب کسب و کار است استفاده از بروشور ها را در نظر دارد. اما یکی از مهم ترین عوامل در بازدهی بروشور ها تاثیر رنگ در طراحی بروشور است.
بروشورها را می توان به صورت های مختلفی طراحی و چاپ نمود که همگی بسته به سلیقه طراح و ایده آل شما بر میگردد اما نکته ای که در تمام بروشور های موفق می توان یافت در نظر داشتن تاثیر رنگ در طراحی و چاپ بروشور است که هرچه طراح ماهر تر باشد این مسئله را بیشتر در نظر می گیرد.
به طور کل رنگ بروشور ها را برای بیشتر شدن تاثیر رنگ در طراحی بروشور طوری در نظر می گیرند که با تم اصلی لوگو هماهنگ باشد. یعنی اگر لوگو برند شما دارای رنگ سبز و سفید می باشد بسته به سلیقه طراح از این دو رنگ در بروشور استفاده می شود.
البته لازم است که بدانید میزان پخش شدن این رنگ در بروشور بسیار مهم بوده و برای اینکه بازدهی بروشور بالا برود باید حتما نوع طراحی و میزان رنگی که به کار می برید را رعایت کنید. رنگ بروشور باید طوری انتخاب شود تا طوری با عنوان و پیام اصلی شما آمیخته شود تا در وهله اول که مخاطب روشور شما را می بیند در ناخودآگاه تحت تاثیر قرار بگیرد.
طبق علم روانشناسی هر رنگ در کاربری های متفاوت تاثیراتی را بر روی ناخودآگاه افراد می گذارد که در دنیای تبلیغات این اثرگذاری بسیار حائز اهمیت است. از این رو انتخاب رنگ مناسب برای طراحی بروشور و در نظر گرفتن تاثیر رنگ در طراحی بروشور بسیار حائز اهمیت است.
از رنگ های مختلفی که در طراحی بروشور به کار می روند و نمادهای آن ها می توان اشاره کرد به:
رنگ قرمز یکی از رنگ های پرکاربرد در طراحی بروشور است. به طور کل رنگ قرمز سبب تحریک هیجانات شده و نماد اضطرار می باشد. این مسئله بسیار آشکار بوده به طوری که نماد توقف، نماد حراج ها، پیام های مهم و ... تماما با رنگ قرمز نشان داده می شوند تا در ذهن مخاطب احساس نیاز را ایجاد نمایند.
رنگ آبی از دسته رنگ هایی است که حس امنیت را به مخاطب القا می کند. در واقع هدف از شناخت تاثیر رنگ در طراحی بروشور نیز این است که بتوانیم رنگ هایی مانند آبی را به درستی به کار ببریم. چرا که با وجود اینکه آبی القا کننده امنیت است طراحی نامناسب آن می تواند احساس دیگری را در مخاطب به وجود بیاورد.
رنگ سفید رنگ پایه در طراحی بروشور محسوب شده و بسته به طراحی شما می تواند بیشترین تاثیر را در ناخواگاه مخاطب بگذارد. لازم به ذکر است که استفاده به جا و مناسب از رنگ سفید بسیار حائز اهمیت است چرا که استفاده بیش از اندازه از رنگ سفید می تواند تاثیر منفی در رساندن پیام شما به مخاطب داشته باشد.
رنگ مشکی نیز از دیگر رنگ های پایه ای در طراحی بروشور به شمار می رود. از رنگ مشکی به عنوان نماد استحکام و ثبات در تبلیغات یاد شده و استفاده به جا از آن می تواند تاثیر به سزایی در بالا رفتن بازدهی تبلیغات شما داشته باشد. رنگ مشکی عموما به طور ترکیبی به کار رفته تا با بهره گیری از نقش رنگ ها در طراحی بروشور بتوان به زیبایی طراحی و چاپ بروشور را انجام داد.
همواره رنگ سبز نماد طبیعت و صلح و احساساتی بوده که با طبع انسان موافق بوده و در او احساس لذت را ایجاد می کرده است. یکی از بهترین رنگ ها که می تواند به خوبی تاثیر رنگ رنگ در طراحی بروشور را نشان دهد رنگ سبز بوده چرا که در عین حال که به مخاطب احساس ارامش می دهد؛ احساس ثروت و اعتبار را نیز به او منتقل می نماید.
این رنگ تاثیر به سزایی در فروش محصولات دارد و از آنجایی که نماد جنبش و تحرک می باشد سبب می شود تا فرد برای خرید هیجان زده شده و در نگاه اول جذب بروشور شما شده و اقدام به مطالعه آن کند.
تاثیر رنگ در طراحی بروشور تاثیری است که نمی توان آن را نادیده گرفت. رنگ ها نقش بسیار مهمی در دنیای امروز ایفا کرده و کاربرد بیشماری برای جذب مشتریان و ایجاد حس اعتماد برای خرید از شما دارند. برای بهره گیری هرچه بیشتر از رنگ ها در طراحی و چاپ بروشور و همچنین سایر طراحی ها مانند اصول رنگ بندی در چاپ فاکتور، رنگ بندی کاتالوگ و ... می توانید با کارشناسان مجرب تیم گرافیک در ارتباط باشید.