محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
سلام خدمت همراهان همیشگی سایت تیم گرافیک. امروز با موضوعی جذاب در خدمت شما هستیم. در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع مدل های بروشور تبلیغاتی بپردازیم و صفر تا صد این بروشور ها را برای شما بگوییم. پس اگر می خواهید در مورد این بروشور ها و انواع آنها بیشتر بدانید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
بروشور ها 10 مدل مختلف دارند. از جمله:
در زیر در مورد این 10 مدل بروشور برای شما بیشتر خواهیم گفت.
در ابتدای موضوع این مطلب یعنی انواع مدل های بروشور تبلیغاتی به معرفی بروشور دو لت می پردازیم. در واقع بروشور های دو لت یکی از متداول ترین انواع بروشور ها هستند. تای این بروشور ها به صورتی است که یک برگه را از قسمت میانی تا کرده و بدین ترتیپ 2 پنل در رو و 2 پنل در زیر ایجاد می گردد. به این روش BE FOLD یا HALF FOLD می گویند. از جمله بهترین شرکت های چاپ بروشور تبلیغاتی به تیم گرافیک می توان اشاره کرد.
بروشور های سه لت نیز بسیار محبوب بوده و در تبلیغات کاربرد زیادی دارند. در واقع اکثر صاحبین کسب و کار از این نوع بروشور برای معرفی کالا و محصولات خود استفاده می نمایند. به این بروشور ها در اصطلاح Tri-Fold می گویند.
بروشور های سه لت دروازه ای نوع دیگری از بروشورها هستند که 3 لت با 6 پنل دارند. سایز لت ها در این نوع بروشور با هم مساوی نیست. به عبارتی دیگر در بروشور سه لت دروازه ای لت وسطی از دو لت دیگر بزرگتر است و دو لت کناری به سمت داخل تا می خورند. این بروشور اغلب برای:
و غیره کاربرد دارند. در ادامه بحث انواع مدل های بروشور تبلیغاتی، بروشور چهار لت دو دروازه ای را نیز خدمت شما معرفی می کنیم.
این بروشور چهار لت و هشت پنل دارد و اندازه تمام لت ها در آن یکسان می باشد. می توان گفت که شکل باز شدن این نوع بروشور ها بسیار جذاب است. از این بروشور ها برای:
و کار های دیگر استفاده می کنند. بروشور های چهار لت با انواع طراحی ها سازگار بوده و برای توضیحات زیاد کاملا مناسب می باشند.
یکی از متداول ترین بروشور ها، بروشور های آکاردئونی هستند. بروشور های آکاردئونی بسیار کاربردی بوده و باز و بسته شدن آنها به شکل آکاردئون است. بروشور های آکاردئونی اغلب 3 لت یا 4 لت دارند. از ویژگی این بروشور می توان به اقتصادی بودن و کم حجم بودن آن اشاره کرد.
بروشور های فرانسوی یک بار از طول تا می شوند و یک بار از عرض؛ به این تا در اصطلاح تای صلیبی می گویند. کاربرد این نوع از بروشور ها را می توانید در زیر ببینید:
بروشور های فرانسوی حجم کمی دارند و می توان اطلاعات زیادی را روی آنها ثبت کرد. در ادامه موضوع این مطلب یعنی بررسی انواع مدل های بروشور تبلیغاتی، به سراغ بروشور های زیگزاگی خواهیم رفت.
بروشور های زیگزاگی بسیار به بروشور های سه لت شباهت دارند. یعنی این بروشور نیز دارای سه لت و شش پنل است. تنها تفاوت این دو نوع بروشور در نحوه ی تا خوردن آنهاست. در بروشور سه لت صفحه ی مرکزی در پشت قرار می گیرد ولی در بروشور زیگزاگی صفحه ی مرکزی داخل تا های بروشور قرار می گیرد.
بروشور دوبل موازی نیز یکی دیگر از انواع بروشور هاست که به شکل خاصی تا می شود. نحوه تا زدن این بروشور به این صورت است که اول برگه را از وسط تا می کنند تا دو لت به وجود آید، سپس هر کدام از لت های تولید شده را دوباره از وسط تا می زنند تا این بار چهار لت و هشت پنل داشته باشیم. از این مدل بروشور برای ارائه ی محصولات استفاده می کنند. همچنین گاهی اوقات از این نوع بروشور برای نقشه و تصاویر نیز بهره می برند.
به خاطر داشته باشید که بروشور های نقشه ای را به دو سبک مختلف تولید می کنند.
نوع اول از این بروشور ها به این صورت هستند که ابتدا برگه را از وسط تا می کنند. سپس برگه ی تا شده را باز کرده و به صورت عمودی دو تای دیگر ایجد می نمایند. به این ترتیب 6 لت و 12 پنل به وجود می آید که هر لت بخشی از نقشه خواهد بود.
در نوع دوم از این بروشور ها تمام ابعاد نقشه را روی هم تا می کنند و به این ترتیب ممکن است 6، 8، 10 و یا 12 لت ایجاد شود. برای مشاهده ی نقشه از روی این بروشور ها می بایست تمام تا ها را از هم باز کرد.
می توان گفت که انواع مختلف بروشور که در این مطلب برای شما آوردیم، سبک های متداول و بیشتر دیده شده از بروشور هستند. ولی یادتان باشد که بروشور ها ابزاری خلاقانه اند و از قوانین خاصی پیروی نمی کنند. در واقع هر کس می تواند تنها با استفاده از خلاقیت خود، سبک جدیدی از بروشور را تولید و در تیراژ بالا از آن چاپ کند.