محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
بروشورهای تبلیغاتی را میتوان یکی از قدرتمندترین رسانههای هر سازمان دانست. این کاغذهای کوچک با اطلاعات مختصر خود، میتوانند یکی از نمایندگان مهم شما برای معرفی به دیگران باشند. به همین دلیل طراحی یک بروشور حرفهای، زیبا و با اطلاعات کافی میتواند به سادگی به شما در کسب و کارتان کمک کند و یک ابزار تبلیغاتی ساده اما هدفمند باشد. اما طراحی بروشور حرفهای به معنی کنار هم آوردن بدون هدف عکس و محتوا نیست. برای اینکه یک بروشور تبلیغاتی کارآمد و تخصصی برای شرکت خود داشته باشید، باید ویژگیهای اصلی یک بروشور حرفهای را بشناسید و به خوبی از این ویژگیها برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنید. در این مطلب به شما میگوییم که یک بروشور تبلیغاتی خوب و استاندارد چه ویژگیهایی دارد.
اگرچه مهمترین هدف چاپ بروشور معرفی کسب و کار است، اما بروشورها میتوانند به نام سازمان شما اما با اهداف متفاوتی چاپ شوند. بروشور معرفی شرکت، بروشور معرفی محصول یا خدمات کسب و کار، بروشور آموزشی و بروشور اطلاعاتی 4 نمونه از بروشورهای انتخابی کسب و کارها هستند که تاثیرگذاری بالاتری دارند.
برای اینکه یک بروشور حرفهای برای کسب و کار خود داشته باشید، قبل از توجه به طراحی و محتوا باید هدف خود را از چاپ آن مشخص کنید. اهداف پراکنده و یا هدفمند نبودن چاپ بروشور علاوهبر اینکه به دیده شدن سازمان شما کمکی نمیکند، باعث ایجاد هزینه ناکارآمد نیز میشود. برای انتخاب هدف اصولی، باید با یک مشاور تبلیغاتی آگاه و یک گرافیست مشورت کنید.
اهداف کسب و کار شما میتواند به طور مستقیم تعیین کننده هدف بروشور نیز باشد. برای مثال اگر کلینیک زیبایی دارید، بروشور آموزشی برای حفظ بهداشت و سلامت پوست هم به کسب و کار شما کمک میکند و هم باعث ایجاد اعتماد میان شما و مشتریانتان خواهد شد.
محتوای بروشور بیش از هرچیز به مرحله قبل یعنی تعیین هدف بروشور وابسته است. ترکیب هدف و سلیقه شما، میتواند تصمیمگیری برای فرم محتوای بروشور را سادهتر کند. بروشورها معمولا محتوامحور، عکس محور یا ترکیبی متعادل از هر دو فرم هستند.
اگر کسب و کار فروشگاهی دارید، محصولات شما خاص و تاثیرگذار هستند یا در حوزههایی مانند غذا و گردشگری فعالیت دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از تصاویر بیشتر در بروشور است. همچنین میتوانید برای وضوح بیشتر تصاویر، چاپ بروشور a3 را در لیست انتخابهای خود قرار دهید.
اگر برای حوزههای تخصصی و جدی قصد چاپ بروشور را دارید، محتوای متنی میتواند به شما در معرفی کسب و کارتان بیشتر کمک کند.
اگر انتخاب شما بروشورهایی با محتوای کامل و کاربردی است، بهتر است با اصول محتوای تبلیغاتی و کپی رایتینگ آشنایی داشته باشید. یک بروشور کاربردی معمولا شامل قسمتهایی مانند معرفی، ایجاد سوال یا مطرح کردن نیاز، پاسخ به سوال و ارائه راهکار است.
اگرچه همه این محتواها باید در راستای کسب و کار و معرفی محصول یا خدمات شما باشد، اما فراموش نکنید که صداقت در محتوا و شناخت دقیق مخاطب هدف همیشه بهترین تبلیغ برای شما خواهد بود. بنابراین با انتخاب محتوای متنی صادقانه و کاربردی علاوه بر ایجاد مزیت رقابتی، یک بروشور حرفهای برای سازمان خود خواهید ساخت.
اولین تصویری که با شنیدن نام بروشور به ذهن میرسد، یک کاغذ مستطیلی شکل تا خورده به شکل آکاردئونی است. این تصویر ساده اگرچه همیشه زیبا و ماندگار است، اما میتواند با ایجاد تغییراتی به طرح انحصاری شما تبدیل شود.
نوع تای بروشور، شکل هندسی و طرح نهایی آن با وارد کردن المانهای هوشمندانه از کسب و کارتان، بروشور را به یک طرح منحصر به فرد تبدیل میکند. طرح نهایی میتواند با تای معمولی و حتی با چاپ بروشور A5 اما به همراه یک گرافیک جذاب و متفاوت باشد.
بنابراین کنار گذاشتن کلیشه و وارد کردن جذابیت بصری به این نماینده تبلیغاتی، باعث میشود که یک بروشور خلاقانه داشته باشید. البته باید توجه کنید که حتی با استفاده از گرافیک خلاقانه، ردپایی از رنگ و نشان برند خود را در صفحات بروشور به جا بگذارید.
اگرچه طراحی و گرافیک بروشور را اصلیترین عامل جذابیت آن میشناسند، اما جنس کاغذ بروشور نیز میتواند در شمار جذابیتهای بصری این محصول باشد. جنس و گرماژ کاغذ انتخابی برای بروشور بیش از هرچیز به شیک و حرفهای شدن آن کمک میکند.
بهترین کاغذ برای چاپ بروشور تبلیغاتی، انواع گلاسه مات و براق در بازه 135 تا 300 گرمی هستند. هرچه گرم این کاغذ بالاتر باشد، کیفیت و استحکام بالاتری دارد و حرفهایتر به نظر میرسد.
برای انتخاب نوع کاغذ بروشور مانند انتخاب بهترین کاغذ برای چاپ پوستر، جلوه رنگ و وضوح تصاویر را مدنظر قرار دهید. چراکه این بروشور تنها یک تبلیغ ساده نیست و میتواند بخشی از هویت سازمان شما را به مشتریان بالقوه معرفی کند.
علاوه بر وضوح و زیبایی، وزن بروشور، تعداد صفحه و ساده بودن حمل آن در انتخاب نهایی بروشور موثر خواهند بود.
خلاقیت میتواند در مرحله آخر طراحی بروشور، یعنی دعوت از مشتریان نیز بهترین انتخاب باشد. اگر به دنبال یک تمایز مهم هستید، بروشور را به شکل یک کاغذ با اطلاعات خشک و یک طرفه نبینید. شما میتوانید با ایجاد کال تو اکشن یا دعوت به اقدام مناسب، علاوهبر به وجد آوردن مخاطبان، با آنان از راه دور تعامل داشته باشید.
درج راههای ارتباطی مانند شبکههای اجتماعی و دعوت از مخاطبان برای پیوستن به آنها سادهترین راه این تعامل است. ایدهای که میتواند با خلاقیت شما و با هدف گسترش کسب و کارتان پرو بال بگیرد و یک تبلیغ تعاملی جذاب را ایجاد کند.
انتخاب محتوا و تدوین آن بخش زیادی از مسیر را برای تولید بروشور حرفهای مشخص میکند. اما با شناسایی انواع بروشور و شنیدن ایدههای خلاقانه از متخصصان آن، انتخابی حرفهای و دقیق خواهید داشت.
ما در تیم گرافیک با شنیدن انتظارات شما از یک بروشور حرفهای، بهترین بروشورهای تبلیغاتی با طراحی منحصر به فرد به شما پیشنهاد خواهیم کرد. برای سفارش انواع چاپ تبلیغاتی یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 02144037023 با تیم ما در ارتباط باشید.