سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

تفاوت تراکت و بروشور چیست؟ برای تبلیغات کدام بهتر است؟

27 آذر 1399

تفاوت تراکت و بروشور چیست

همه ما بارها در خیابان برگه‌هایی را دریافت کرده‌ایم که یک مجموعه یا بیزینس را به همراه خدماتش به ما معرفی کرده‌اند. این برگه‌ها تراکت نام دارند. اما برگه‌های دیگری هم شبیه به تراکت‌ها وجود دارد که به نام بروشور شناخته می‌شوند و مخصوص معرفی محصولات‌اند. تراکت‌ها و بروشورها از پرکاربردترین اوراق تبلیغاتی‌اند، اما چه فرقی با هم دارند؟ اگر تا انتهای این مقاله همراه ما در تیم گرافیک باشید با اصلی‌ترین تفاوت تراکت و بروشور و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا خواهید شد.

1- نحوه کاربرد و استفاده، اولین تفاوت تراکت و بروشور

تراکت و بروشور برای تبلیغات چاپ می‌شوند اما کاربرد یکسانی ندارند. یک تفاوت تراکت و بروشور در هدف استفاده و نوع مخاطبین آن‌هاست. تراکت‌ها برای تبلیغات عام و میدانی استفاده می‌شوند اما بروشورها برای افرادی ارسال می‌شود که محصولی را خریداری کرده‌اند و نیاز به راهنمایی دارند. تراکت‌ها با هدف جذب مشتری و مخاطب اطلاعاتی از خدمات بیزینس‌ها را معرفی می‌کنند؛ بروشورها اما برای مشتریان همراه با محصول خریداری شده ارسال می‌شوند تا به‌عنوان راهنمای محصول مورد استفاده قرار گیرند.

بیزنس‌های مختلف با چاپ تراکت مهم‌ترین خدمات و سوابق خود را معرفی می‌کنند تا به نوعی کسب‌وکارشان را تبلیغ کرده باشند. اما بروشورها حاوی اطلاعاتی در زمینه خدمات مختلف یا نحوه استفاده و کاربرد محصولات خریداری شده‌اند که توسط فروشنده برای مشتریان ارسال می‌شوند.

نحوه کاربرد و استفاده، مهم‌ترین فرق تراکت و بروشور

2- سایز و ابعاد، مهم‌ترین فرق تراکت و بروشور

یکی دیگر از مواردی که به فرق تراکت و بروشور اشاره می‌کند سایز و ابعاد این دو برگه تبلیغاتی است. تراکت‌ها معمولا در ابعاد A5 چاپ می‌شوند اما ابعاد و اندازه بروشورها A4 است. تراکت‌ها که به فلایر هم معروف هستند معمولا ابعاد کوچکی دارند و به راحتی در مکان‌های مختلف پخش یا نصب می‌شوند. اما بروشورها ابعاد بزرگ‌تری دارند تا اطلاعات کاملی از محصول را در خود جای دهند.

تراکت‌ها روی کاغذ‌های یک تکه چاپ می‌شوند و شاید در برخی اوقات دو رو باشند. برخلاف تراکت‌ها چاپ بروشور روی کاغذهای چند لت صورت می‌گیرد. (لت بخش‌هایی از کاغذ است که تا می‌شود و ساختار بروشور شکل می‌گیرد.) البته می‌توان بروشورها را در اندازه‌های بزرگ‌تر یا کوچک‌تری چاپ کرد. اندازه بروشورها بستگی به میزان محتوای اطلاعاتی ثبت شده روی آن‌ها دارد. یک نکته دیگر در چاپ تراکت یا بروشور کیفیت کاغذ آن‌هاست. بروشورها اغلب در کاغذهای گلاسه و به‌صورت رنگی چاپ می‌شوند تا ماندگاری و قابلیت استفاده بیشتری در مدت زمان طولانی داشته باشند.

درج محتوای بیشتر، دلیل تفاوت ابعاد بروشور با تراکت

3- محتوای تراکت‌ها با بروشور‌ها تفاوت دارد، محتوایی کوتاه و مختصر مخصوص تراکت

تراکت‌ها سایز کوچک‌تری نسبت به بروشورها دارند و به همین دلیل محتوای کمتری روی یک تراکت نوشته می‌شود. نوع محتوای تراکت و بروشور هم با هم فرق می‌کند. تراکت‌ها بیشتر از بروشورها برای اهداف بازاریابی و تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند به همین دلیل روی آن‌ها شعارهای تبلیغاتی هم نوشته می‌شود. یک تراکت تبلیغاتی متن‌های کوتاه و شفافی دارد تا سریع‌تر از ابزارهای تبلیغاتی دیگر به جذب مشتری و مخاطب کمک کند. البته هر بیزنسی برای جلب توجه بیشتر مشتریان باید محتوایی خلاقانه و منحصربه‌فرد مخصوص تراکت یا بروشور خلق کند.

متن داخل بیشتر بروشورها محتوایی از دسته راهنمای محصول است. صاحبان کسب‌وکارها با چاپ بروشور A4‌ فضای قابل توجهی برای درج اطلاعات یک محصول دارند. البته بعضی اوقات هم با ارسال بروشور خدمات دیگر خود را معرفی می‌کنند تا مشتری‌ها بیشتر از قبل با آن‌ها آشنا شوند. بروشور‌ها برای ایجاد یک فضای رقابتی با رقبا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر بیزینسی که شرح خدمات کامل‌تری روی بروشورهای محصولات بنویسد اعتماد بیشتری را از سمت مشتریان به دست می‌آورد. با این توضیحات متوجه شدیم که محتوای تراکت‌ها تبلیغاتی و محتوای بروشورها خدماتی و برای راهنمایی مشتریان است.

محتوای تبلیغاتی مخصوص تراکت است و محتوای راهنمایی مخصوص بروشور

4- نحوه و مکان توزیع و پخش کردن تراکت با بروشور فرق می‌کند

با گذشت سال‌ها از پخش تراکت، توزیع این اوراق تبلیغاتی همچنان بازخورد مناسبی دارد. دلیل این موضوع این است که تراکت‌ها بدون حضور هیچ واسطه‌ای به دست افراد یک جامعه می‌رسد. مهم‌ترین تفاوت تراکت و بروشور هم در نحوه توزیع آن‌هاست. تراکت‌ها معمولا در خیابان و توسط نمایندگان بیزینس‌ها توزیع می‌شوند. در این روش مخاطبین احساس می‌کنند به‌طور‌مستقیم توسط سازمان‌ها مورد خطاب قرار گرفته‌‌اند و همین موضوع باعث ایجاد یک حس خوشایند در آن‌ها می‌شود. پخش تراکت گاهی اوقات برای یک گروه خاص از نظر سن، جنسیت و موارد دیگری انجام می‌شود تا نظر گروه مشخصی از جامعه را برای تبلیغات هدف‌گذاری شوند.

نحوه توزیع بروشورها اما به شکل دیگری است. در توزیع بروشور مشتریان ارتباطی با اعضای یک بیزینس ندارند و برگه‌های راهنما را همراه یا داخل بسته‌بندی محصولات خریداری شده تحویل می‌گیرند. بروشورها و تراکت‌ها جزو اقلام ست‌های اداری نیستند اما نشانه‌هایی از یک بیزینس به شمار می‌روند که برای ارتباط بیشتر با مشتری طراحی شده‌اند. شما می‌توانید با مطالعه مقاله ست اداری چیست اطلاعات بیشتری نسبت به اقلام ست اداری و نحوه کاربرد آن‌ها به دست آورید.

ارتباط نزدیک با مشتری، تفاوت مهم در نحوه توزیع تراکت با بروشور

تراکت‌ها و بروشور‌ها در کیفیت چاپ هیچ تفاوتی با هم ندارند، چاپ با بهترین کیفیت در تیم گرافیک

در این مقاله درباره تفاوت تراکت و بروشور صحبت کردیم. ابعاد، محتوا، نحوه توزیع و نحوه استفاده از مهم‌ترین فرق‌های بین بروشورها و تراکت‌هاست. اما این دو اوراق تبلیغاتی در کیفیت چاپ هیچ تفاوتی با هم ندارند. با توجه به اینکه هدف از چاپ بروشور و چاپ تراکت استفاده تبلیغاتی است باید از کیفیت چاپ بالایی هم برخوردار باشند.

اگر قصد چاپ بروشور و تراکت‌های باکیفیت را دارید همین حالا در قسمت فروشگاه تیم گرافیک سفارش خود را ثبت کنید. فروشگاه اینترنتی تیم گرافیک این امکان را به شما می‌دهند که در هر نقطه از ایران سفارش‌های چاپی خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنید و در آدرس مورد نظر تحویل بگیرد. اگر سوالی در زمینه طراحی یا چاپ ست اداری،‌ بروشور، کاتالوگ یا برگه‌های تبلیغاتی مختلف داشتید با شماره تلفن‌های 02144044827– 02144044881 تماس بگیرید. کارشناسان تیم گرافیک آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

  • تهران - فلکه دوم صادقیه ، پشت بانک ملت ، خیابان تقدیری ، مجتمع تجاری افتخار ، واحد 2 و 3 ، مجموعه "تیم گرافیک"
    ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه 9:30 صبح الی 19
    پنج شنبه ها 9:30 الی 18
    شماره تماس: 02144044827 - 02144044881 - 02144037023

نماد های سایت
  • logo-samandehi
تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد. کپی رایت 1400 - قدرت گرفته از چاپیروس