سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

7 نکته طراحی بروشور سه لت

23 بهمن 1400

یکی از مواردی که از نقاط مشترک همه افراد می توان در نظر گرفت این است که همگی به دنبال گسترش کسب و کار خود هستند. در این میان یکی از بهترین روش ها برای گسترش کسب و کار طراحی و چاپ بروشور می باشد. یکی از مرسوم ترین بروشورهای تبلیغاتی بروشور سه لت بوده که لازم است تا با ریزه کاری های طراحی آن آشنا باشیم. از این رو در این مقاله به بررسی 7 نکته طراحی بروشور سه لت می پردازیم.

برای طراحی بروشور سه لت باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

بروشور سه لت از مواردی است که اگر به درستی طراحی و چاپ شود می تواند تاثیر چشمگیری در پیشرفت کاری و معرفی خدمات و محصولات شما داشته باشد. از مواردی که باید در طراحی این تبلیغات کاغذی به آن توجه کرد، 7 نکته هستند. 7 نکته طراحی بروشور سه لت عبارت اند از:

نکات طراحی بروشور سه لت

تنظیم حاشیه بروشور در هنگام طراحی

برای اینکه بتوانید بروشوری زیبا و جذاب داشته باشید که نظر مخاطبان شما را جلب کند، لازم است که حاشیه بروشور خود را متعادل در نظر بگیرید. مهم ترین نکته در تناسب حاشیه بروشور این است که بین حاشیه صفحه درونی با حاشیه صفحه بیرونی تناسب وجود داشته باشد تا بروشور شما بد فرم نشود.

معمولا حاشیه صفحات درونی را دو برابر حاشیه های بیرونی در نظر می گیرند. البته این میزان بسیار بستگی به نوع طراحی و رنگ آمیزی بروشور شما دارد. چرا که رنگ بروشور در کیفیت تبلیغات بسیار اثر گذار بوده و سبب می شود تا مخاطبان بیشتری جذب بروشور شما شوند. از این رو مقدار حاشیه باید با رنگ نیز تناسب داشته باشد.

در نظر گرفتن چیدمان محتوا قبل از طراحی بروشور

قبل از شروع هر کاری لازم است تا برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم تا در طول فرایند تهیه با مشکلات کمتری مواجه شویم. یکی از مهم ترین مواردی که سبب می شود تا در هنگام طراحی و چاپ بروشور سه لت کار بسیار آسان تری داشته باشید این است که قبل از طراحی تصمیم خود را برای نوع چیدمان بگیرید.

این مسئله از این نظر بسیار حائز اهمیت است که با تعیین نوع چیدمان سبب می شوید تا هم حاشیه ها را درست در نظر بگیرید و هم دید کاملی از خروجی کار خود داشته باشید. علاوه بر باید این نکته را در نظر داشته باشید که شانس دیده شدن محصولات در صفحات بیرونی بیشتر است چرا که مخاطب لازم نیست تا آن را ورق بزند تا ببیند. از این رو باید در هنگام طراحی نهایت تلاش خود را به کار ببندید که مخاطب را در نگاه اول جذب نمایید.

لزوم استفاده هوشمندانه از صفحات داخلی بروشور سه لت

از ویژگی های بروشور سه لت می توان به این موضوع اشاره کرد که ممکن است جای کافی برای هر آنچه که شما برای تبلیغات خود در نظر دارید وجود نداشته باشد؛ در این صورت لازم است تا از فضا بهترین استفاده را ببرید و در صفحات داخلی بروشور دقیقا همان چیزی را قرار دهید که مخاطب هدف شما به دنبال آن است و بدین وسیله اعتماد مخاطب هدف خود را جلب نمایید.

در ضمن؛ هنگامی که بهتر است تا در صفحات داخلی توضیحاتی با حداقل تعداد کلمه و بیشترین مفهوم باشد تا بتوانید با احتمال بیشتری مخاطبان را جذب خود نمایید. دقت کنید که ممکن است مخاطب شما وقت کافی در اختیار نداشته باشد، از این رو سعی کنید که طراحی را طوری انجام دهید که مخاطب مجبور به خواندن آن شده و تا انتهای تبلیغ شما را با اشتیاق دنبال کند.

استفاده هوشمندانه از صفحات داخلی بروشور سه لت

ضرورت ایجاد نمونه بعد از طراحی بروشور

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند تاثیری بزرگی در صرفه جویی هزینه های طراحی و چاپ بروشور سه لت برای شما ایجاد کند این است که در انتهای طراحی، یک نمونه چاپ کنید تا شرایط عمومی آن را بسنجید. در این صورت می توانید از کیفیت بروشور خود مطمئن شوید و مناسب ترین بروشور را در اختیار داشته باشید.

استفاده از قالب چاپگر

در صورتی که چاپگر شما دارای قالب باشد می توانید برای بهتر شدن طراحی بروشور سه لت خود از آن استفاده نمایید. استفاده از قالب سبب می شود تا بتوانید به درستی اندازه های صفحات بیرونی و درونی را تنظیم نمایید.

اندازه بروشور سه لت چطور باید باشد؟

در تعیین اندازه بروشور سه لت باید بر اساس نوع محتوای خود رفتار کنید. برخی محتواها نیاز به بروشوری کوچک دارند که مخاطب هدف بتواند آن را به راحتی حمل کند و چشمش دائما به آن باشد. اما بروشورهای سه لت بزرگ نیز دارای مزایای خاص خود می باشند. بروشورهای بزرگ به دلیل بزرگی سبب می شوند تا مخاطب در نگاه توجه بیشتری به بروشور شما داشته باشد و در صورتی که طراحی جذابی نیز داشته باشد جذب بروشور سه لت شما شود.

اندازه نوشته ها در بروشور سه لت

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی بروشور سه لت باید در نظر بگیرید این است که اندازه نوشته های خود را به درستی انتخاب نمایید. این مسئله از این رو بسیار حائز اهمیت است که مخاطبان شما هرکدام یک نوع اندازه نوشته را دوست دارند. انتخاب اندازه همه پسند سبب افزایش بازدهی تبلیغ شما شده و سبب می شود تا بتوانید اعتماد مخاطب را راحت تر به دست آورید.

مزیت بروشور سه لت چیست؟

بزرگترین مزیت بروشور سه لت این است که به راحتی در پاکت نامه جا می شود. از این رو شما می توانید با چاپ بروشور و همچنین چاپ پاکت نامه به خصوص با تعرفه هایی به صرفه و قیمت مناسب، سبب جهشی بزرگ در رشد کسب و کار خود شوید. از مزایای دیگر بروشور سه لت که سبب محبوبیت آن شده است می توان به قیمت بسیار مناسب آن اشاره کرد که سبب می شود تا بتوانید با بهترین قیمت به خواسته تبلیغاتی خود برسید.

مزیت بروشور سه لت

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی 7 نکته طراحی بروشور سه لت پرداخته شد تا بتوانید با توجه به آن ها بهترین انتخاب ها را در زمینه تبلیغات خود داشته باشید. برای اینکه بتوانید بروشوری بی نقص داشته باشید باید به مواردی نظیر قالب چاپگر، اندازه حاشیه ها و ... توجه نمایید تا بتوانید مناسب ترین خروجی را داشته باشید.

سوالات متداول 7 نکته طراحی بروشور سه لت

  1. بروشور سه لت بهتر است یا دو لت؟
    این مسئله به سلیقه، تبلیغات، و میزان محتوای شما دارد. عموما برای تبلیغات بروشوری که دارای محتوای بیشتری هستند از بروشورهای سه لت استفاده می شود.

  2. علت اهمیت بالای بروشور سه لت چیست؟
    اهمیت بروشور سه لت از این نظر بالا است که تاثیر به سزایی در افزایش فروش، صرفه جویی در هزینه ها، طراحی کم هزینه و بازدهی بالا دارد.

  3. ابعاد بروشور سه لت در چه اندازه است؟
    بروشور سه لت اندازه کاغذ A4 بوده که یکی از دلایل محبوبیت آن به شمار می رود.

×
کارایی بهتر در اپلیکیشن
  • آدرس دفتر فروش و طراحی : تهران ، فلکه دوم صادقیه ، برج طلا ، طبقه 8 ، واحد 5
    آدرس دفتر تحویل سفارشات : - تهران ، فلکه دوم صادقیه ، پشت برج طلا ، خیابان تقدیری ، مجتمع تجاری افتخار ، واحد 2 و 3 ، مجموعه "تیم گرافیک"

    ساعت کاری واحد فروش و طراحی : (به جزء ایام تعطیل)
    شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 17 بعد از ظهر
    پنج شنبه ها 8 صبح الی 14 بعد از ظهر

    ساعت کاری واحد ارسال و پیگیری سفارشات : (به جزء ایام تعطیل)
    شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 19 بعد از ظهر
    پنج شنبه ها 8 صبح الی 16 بعد از ظهر

    شماره تماس : (خط ویژه) 1200 9100 - 021

نماد های سایت
تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد. کپی رایت 1403 - قدرت گرفته از چاپیروس