سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
سبد خرید خالی است
  محصول و خدمات تعداد جمع
فهرست
×
جستجو
سبدخرید
کاربر
فهرست

طراحی لوگو

26 بهمن 1398

 

امروزه برای ایجاد یک برنیدنگ قوی و به خاطر سپردن شما در ذهن مخاطب بسیار ضروری و مهم است که یک مجموعه کوچک تا بزرگ برای خود یک علامت انحصاری به نام لوگو داشته باشند به این دلیل که در عصر ارتباطات امروز با بودن میلیون ها اسم در جلوی مشتری قاعدتا مشتریان شما اسم مجموعه شما را به خاطر نخواهند سپرد . اما تفاوت اینجا حاصل می شود که شما بتانید برای مجموعه خود یک لوگو از اسم خود بسازید یا یک یوگو به اسم خود اضافه کنید .

تحقیقات نشان داده است که وجود یک شکل در مغز انسان بسیار بیشتر در ذهن مخاطب باقی می ماند تا وجود یک اسم

در واقع با داشتن یک لوگو می توانید خود را در ذهن مخاطب تثبیت و به برند سازی مجموعه خود کمک کنید و اگر از آن دسته از کسانی هستید که به ضرروت لوگو همچنان اعتقاد  ندارید باید عرض کنیم که در 5 سال آینده با توجه به رشد برند ها ، کسب و کار شما از چرخه اقتصادی حذف خواد شد .

با توضیحات بالا به اهمیت داشتن یک لوگوی خوب برای کسب و کار پی بردیم

در پاییین این مقاله به معرفی اتواع لوگو می پردازیم

انواع لوگو

در این مقاله سعی بر این است که اصول طراحی لوگو و انواع لوگو به زبان ساده برای شما مشتریان عزیز تیم گرافیک توضیح داده شود

در کشور ما طراحی لوگو وسعت زیادی از نظر تنوع و هم از نظر قیمت ها دارد که می تواند تا میلیون ها تومان برای هزینه طراحی یک لوگو استفاده شود .

تایپوگرافی اسم :

مورد اول طراحی لوگو که برای مشتریان از همه جذاب تر می باشد استفاده از یک فرم خاص از اسم برند می باشد یعنی به طور مثال مجموعه تیم گرافیک با یک مدل خاص و غیر فونت های مرسوم باز طراحی شود . در این حالت طراحان چاپ تیم گرافیک نام برند شما را گرفته و طی مراحل اتود زنی در کامپیوتر یک سبک از نام برند شما را به صورت خاص در میاورند . که اصولا در عرف بازار به این سبک از طراحی تایپوگرافی اسم گویند

تایپوگرافی اسم و اِلمان :

در این حالت از طراحی لوگو علاوه تایپوگرافی اسم یک المانی از اون شغل در تایپوگرافی تنیده شده و با هم ترکیب می شوند . به طور مثال برای طراحی اسم سالن زیبایی         از اسم         و یک المان خانم استفاده شده که باعث خروجی زیبایی از طراحی یک لوگو می شود

ترکیب اسم و اِلمان :

در این حالت از یک فونت مرسوم در کنار یک المان مرتبز با شغل استفاده خواهد شد که به دلیل کم هزینه بودن این داستان طرفدار خاص خود را در این دسته بندی خواهد داشت

فرم دادن به حرف اول برند :

یکی دیگر از مواردی که می توان در آن طراحی لوگو انجام داد انتخاب حرف اول اسم می باشد به طور مثال برای مجموعه فروشگااهای زنچیره ای کورش می توان حرف اول کلمه کورش را که  K می باشد را به فرم خاصی از اتود زنی درآورد که این سبک از طراحی هم به دلیل ساده بودن بسیار در ذهن مخاطب خواهد بود .

اسفاده از رنگ در طراحی لوگو

یکی دیگر از مواردی که باید در طراحی لوگو در نظر گرفت استفاده از رنگ متناسب می باشد

استفاده ارنگ یعنی باید رنگ انتخابی در طراحی لوگو مرتبط با رنگ سازمانی و مرتبط با مفهوم کار شما انتخاب شود به طور مثال و قتی یک طراحی لوگو مجموعه درمانی و پزشکی آغاز می شود بهتر از از رنگ سبز استفاده شود در حالیکه اگر همان لوگو را با رنگ قرمز استفاده کنید بسیار دهن مخاطب را مخدوش خواهد کرد .

استفاده از رنگ سازمانی بعنی اگر شما در مجموعه خود از دکوراسیون با رنگ خاص یا ست اداری با رنگ خاصی همچون ترکیب رنگ ها آبی فیروزه ای و طوسی دارید باید لوگوی خودتون رو هم با همان ترکیب رنگی استفاده کنید .

 

در مجموعه با توجه به مفاهیمی که در مقاله بالا در رابطه با طراحی لوگو آمده است می تواند با  طراحی اصولی یک لوگو شکب زیباتری از کسب و کار خود را به مجموعه ارائه و در ذهن مخاطب ماندگار شوید .

 

 

 

 

  • تهران - فلکه دوم صادقیه ، پشت بانک ملت ، خیابان تقدیری ، مجتمع تجاری افتخار ، واحد 2 و 3 ، مجموعه "تیم گرافیک" شماره تماس: 02144044827 - 02144044881 - 02144037023

نماد های سایت
  • logo-samandehi
تمامی حقوق محفوظ میباشد. قدرت گرفته از چاپیروس